Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ryggsäck som handbagage
- Trådstartare Billy4
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Finns en hel uppsjö med ryggor som funkar att bära med sig.
Jag har en Tamrac Aero 80 som fungerar bra, inte jättebekväma bärselar dock. Lowepros Computrekker är en annan. Jag har även haft en LowePro Compu Rover, som man dock måste öppna ordentligt för att få ut kameran. Då gillar jag Tamracs lösning bättre.
Crumpler har sköna ryggor och jag är på jakt efter en lämplig sådan. Dock ska det sägas att Crumpler har öppningen på ryggsidan.
Jag har en Tamrac Aero 80 som fungerar bra, inte jättebekväma bärselar dock. Lowepros Computrekker är en annan. Jag har även haft en LowePro Compu Rover, som man dock måste öppna ordentligt för att få ut kameran. Då gillar jag Tamracs lösning bättre.
Crumpler har sköna ryggor och jag är på jakt efter en lämplig sådan. Dock ska det sägas att Crumpler har öppningen på ryggsidan.
matt_nl
Medlem
Jag har rest mycket med en LowePro CompuTrekker AW som handbagage på flyg, och sedan så klart som väska under resans gång. Själva bäranordningen är inte i klass med en riktig ryggsäck, men det är inget problem såvida man inte börjar packa den väldigt full med tunga objektiv. Rekommenderas varmt!
laud
Aktiv medlem
Nu kanske du redan har köpt ryggsäck, om inte så kan jag rekomendera Airport Antidote från Think Tank Photo.
Var ute efter en ryggsäck särskilt för flygresande och tittade på ett antal olika, innan jag fastnade för denna. Jag är väldigt nöjd med min, speciellt trevligt att den är tillräckligt djup så att kameran går i även med batterigrepp på.
Laptopfodralet (ska klara upp till 15", själv har jag en 12") är en separat väska, som man stoppar i ett elastiskt fack på utsidan. Så det är lätt att på flyget ta loss laptopväskan och lägga resten på bagagehyllan.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtAntdt.php
Var ute efter en ryggsäck särskilt för flygresande och tittade på ett antal olika, innan jag fastnade för denna. Jag är väldigt nöjd med min, speciellt trevligt att den är tillräckligt djup så att kameran går i även med batterigrepp på.
Laptopfodralet (ska klara upp till 15", själv har jag en 12") är en separat väska, som man stoppar i ett elastiskt fack på utsidan. Så det är lätt att på flyget ta loss laptopväskan och lägga resten på bagagehyllan.
eon
Aktiv medlem
Problemet är för att datorn ska gå ner så läggs den framför eller bakom fotoutrustningen i ryggsäcken som då lätt blir för tjock.
Det är de enskilda flygbolagen som bestämmer hur stort och tungt handbaggaget får vara. Du måste kolla med dem.
Tjocklekens maxmått brukar vara ett av dessa: 20cm, 23cm eller 25cm.
Viktgränserna varierar mellan 5 - 12 kg.
Det är de enskilda flygbolagen som bestämmer hur stort och tungt handbaggaget får vara. Du måste kolla med dem.
Tjocklekens maxmått brukar vara ett av dessa: 20cm, 23cm eller 25cm.
Viktgränserna varierar mellan 5 - 12 kg.
HNormark
Aktiv medlem
Lars, tror du att man får plats med två kamerahus (5D och 450D) utan batterigrepp med med monterade objektiv, plus ett extra, i Airport Antidote? Mitt största objektiv är Canon 200/2.8.
Jag har en Flipside 300 som jag är väldigt nöjd med, men den har inte utrymme för en laptop.
Ursäkta att jag lånar tråden!
~ Helena
Jag har en Flipside 300 som jag är väldigt nöjd med, men den har inte utrymme för en laptop.
~ Helena
Nu kanske du redan har köpt ryggsäck, om inte så kan jag rekomendera Airport Antidote från Think Tank Photo.
laud
Aktiv medlem
Är väl inte omöjligt, men det beror nog på hur långa objektiven är. Är inte hemma på Canon så jag har ingen egen uppfattning om storleken på prylarna... Just djupet på väskan är det som gör att man får plats med mycket, jag kan t.ex. få plats med mitt Sigma 50-150/2.8 ståendes, och Nikons 50mm och 20mm fasta objektiv får plats staplade på varandra.
Det finns ju även större väskor i samma serie, men jag vet inte riktigt hur mycket som skiljer. För mig var storleken viktig, Airport Antidote är anpassad för att få plats under sätet så att man ska klara sig även på små flygplan där bagagehyllorna är för små.
/Lars
Det finns ju även större väskor i samma serie, men jag vet inte riktigt hur mycket som skiljer. För mig var storleken viktig, Airport Antidote är anpassad för att få plats under sätet så att man ska klara sig även på små flygplan där bagagehyllorna är för små.
/Lars
Lars, tror du att man får plats med två kamerahus (5D och 450D) utan batterigrepp med med monterade objektiv, plus ett extra, i Airport Antidote? Mitt största objektiv är Canon 200/2.8.
~ Helena