Annons

ryggsäck: mini trekker AW?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pjay

Aktiv medlem
hallå!
tänkte köpa en fotoväska ganska snart, så har kollat runt lite på nätet. tycker dock inte att jag hittar något som sitter som hanske. mini trekker AW är väskan som ser bäst ut hittils, men jag tycker nog att den kanske är för stor...

Min väska måste nog vara en ryggsäck: jag tänkte ta med mig den på lite action - klättring, sportevents och dyligt är det jag tänker fotta mest framöver, så jag måste kunna röra mig utan att väskan är ivägen. ska ändå kunna hålla en hus, mina nuvarande två objektiv (kommer nog bli mer), gärna någonting som håller stativet och lite extrafickor för smått och gott.

Priset är också en central faktor, barnbidraget räcker inte så långt annars...

om någon har något tips är jag tacksam!
 
Jag har en Lowepro Mini Trekker AW men har den mest till förvaring. Jag är inte ute på några längre vandringar. Den är absolut inte för stor tror jag men för klättring passar den knappast. Den är inte speciellt bekväm faktiskt.

Det låter kanske negativt men jag är ändå väldigt nöjd. För mina behov passar den jättebra.
 
Jag har en Mini Trekker Classic och det ser ut som att den är rätt lika AW. Till fotoutrustningen är den bra men som ryggsäck känns den klossig och för kort (jag är c:a 185). Är rörlighet och smidighet nummer ett så skulle jag trycka ner grejerna i en bra ryggsäck hellre. Kanske fodral till objektiven eller linda in dem i kläder beroende på budget och hur enkelt det ska vara att plocka i och ur. En beredskapsväska eller vad de kallas som bara kamera med obj. ryms i och som man hänger runt halsen och säkrar med en midjerem, kan också vara ett komplement till ryggsäcken. Så kör jag helst på t.ex. skidtur. Du vet ju om den för dig skulle vara ivägen där på magen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.