Advertisement

Annons

Ryggsäck för kamera och laptop +lite annat

Produkter
(logga in för att koppla)

D_J

Aktiv medlem
Är lite sugen på en ny ryggsäck.
Har en Lowepro Slingshot 100 idag, som jag egentligen är nöjd med.

Problemet är bara det att jag ibland är sugen på att ta med kameran på jobb-resor, och jag kan inte packa laptopen i min nuvarande fotoväska. En extra väska känns bökigt. En bra rygga borde också rymma det väsentligaste i ombyte för en övernattning. Kommer nog bara ha kamera och ett extra objektiv med mig.

Så jag behöver en laptop/foto-väska. Har tittat lite på Lowepro CompuDayPack, Fastpack och slingshot 350, som alla verkar vara ungefär det jag behöver. Några andra förslag eller ideer/synpunkter?

Är lite orolig för att man kanske inte får plats med telezoom monterat i Compudaypack, om man inte kan möblera om väggarna och lägga kameran åt andra hållet.
 
Lowepro computer trekker AW plus är riktigt bra, köpte mig en för några dagar sen o e riktigt nöjd.

Där får du plats med 1-3 hus 4-5 objektiv och en 17" laptop utan problem.

Kostar runt 2000 i sverige skulle jag tro, köpte min från bhphoto.com
 
Lowepro computer trekker AW plus är riktigt bra, köpte mig en för några dagar sen o e riktigt nöjd.

Där får du plats med 1-3 hus 4-5 objektiv och en 17" laptop utan problem.

Kostar runt 2000 i sverige skulle jag tro, köpte min från bhphoto.com

Den ser egentligen bra ut för mig också, men är den inte lite "tjock"??
Eller den kanske bara ser ut som det på bilderna jag sett.
 
Lowepros Rover-modeller är riktigt bra för kortare resor; lagom stor kameraavdelning i botten, rejält fack till lite kläder och sånt ovanför -- och väldigt bra bärsystem. Det finns nån modell med speciellt datorfack.
 
Jag har en CompuRover AW som funkar utmärkt för mina resor.
Kamerahus och 2-3 gluggar o lite prylar där nere, 15" laptop o lite papper i ryggfacket och ett ombyte plus smâsaker i stora facket.
Rätt OK att bära.
 
Den ser egentligen bra ut för mig också, men är den inte lite "tjock"??
Eller den kanske bara ser ut som det på bilderna jag sett.

Ja den e ganska så tjock men det måste den vara om du skal få plats med en lite större kamera. jag har en nikon d300 med batterigrepp och då går kameran "upp till kanten" sen så blir den ju lite tjockare än "vanliga" just för att du har laptopen mot ryggen...
 
Tamrac Adventure 9? Ryggan har datorfack, kamerafack + ett fack för övriga grejer.

-- Nicke

Älskar min Adventure 9.

Enda lilla minuset är att Nikons 70-200 får det väl trångt i själva kamerafacket. Nu har jag min i det övre facket men man hadde kunna önska några millimeter till på höjden av fotofacket.
Nu är väl Canon, Sigma, Tokina mfl. lite kortare vill jag minnas. Så för alla som inte har en riktig kamera är den ju perfekt. ;-)

Gillar de diskreta nätfickorna på säckens sidor, där jag brukar ha en petflaska, vitbalanskort och ett paraply vid våta fototillfällen.
 
Lånar tråden lite när vi ändå pratar rygga och laptop.

Jag kör idag med en lowepro Minitrekker men saknar fack för min laptop samt även möjligheten att hänga på ett stativ.

Vilket märke/modell är att rekommendera?

Just nu har jag en 17" laptop men den skall bytas ut inom några veckor mot en 13.3" så större dator än 13.3" behöver inte ryggan ta. Den får dock gärna ha plats för en fast 300mm/2.8 och ett extra hus utöver min D300 och 70-200/2.8 som oftast är med.
 
Lånar tråden lite när vi ändå pratar rygga och laptop.

Jag kör idag med en lowepro Minitrekker men saknar fack för min laptop samt även möjligheten att hänga på ett stativ.

Vilket märke/modell är att rekommendera?

Just nu har jag en 17" laptop men den skall bytas ut inom några veckor mot en 13.3" så större dator än 13.3" behöver inte ryggan ta. Den får dock gärna ha plats för en fast 300mm/2.8 och ett extra hus utöver min D300 och 70-200/2.8 som oftast är med.

Då e det bara o köpa en Lowepro computer trekker AW plus
Där får du plats med 1-3 hus 4-5 objektiv och en 17" laptop utan problem.

Kostar runt 2000 i sverige skulle jag tro, köpte min från bhphoto.com
 
Då e det bara o köpa en Lowepro computer trekker AW plus
Där får du plats med 1-3 hus 4-5 objektiv och en 17" laptop utan problem.

Kostar runt 2000 i sverige skulle jag tro, köpte min från bhphoto.com
Ja, den har jag kikat på... den kostar för övrigt 1495kr på ScandinavianPhoto. Kikade även på Tamron Expedition 6 som såg trevlig ut men 700kr dyrare än Computrekker AW Plus vilket kanske inte är motiverat?
 
Ja, den har jag kikat på... den kostar för övrigt 1495kr på ScandinavianPhoto. Kikade även på Tamron Expedition 6 som såg trevlig ut men 700kr dyrare än Computrekker AW Plus vilket kanske inte är motiverat?

Kan inte jag svara på tyvärr :) Men jag e mycket nöjd med min i alla fall.
Grymt smart med regnskyddet man kan dra fram under väskan som jag många gånger använt som sittunderlag/knäskydd då det e blött ute...

Rekommenderas!
 
Dörr Adventure Icebreaker måste rekommenderas. Mycket väska för pengarna. Rymmer normalstora laptops, men de med riktigt stora skärmar går ju naturligtvis inte.
Inbyggd regnskydd, "kamerautrustnings-kasetten" går att ta ur så man får en vanlig ryggsäck och en förvaringsväska, bra utrymmen i det stora hela.

Jag har en medium och den rymmer ganska precis: 400d+bg, 1,4x converter, tamron 70-200 med motljusskydd monterat. Ja den rymmer ju fler saker, men denna kombo ryms på längden så att säga.
 
Dörr Adventure Icebreaker måste rekommenderas. Mycket väska för pengarna. Rymmer normalstora laptops, men de med riktigt stora skärmar går ju naturligtvis inte.
Inbyggd regnskydd, "kamerautrustnings-kasetten" går att ta ur så man får en vanlig ryggsäck och en förvaringsväska, bra utrymmen i det stora hela.

Jag har en medium och den rymmer ganska precis: 400d+bg, 1,4x converter, tamron 70-200 med motljusskydd monterat. Ja den rymmer ju fler saker, men denna kombo ryms på längden så att säga.

Jag har den största, där får jag till och med in min stora laptop med widescreen i datorfacket.

Har nyss köpt den så jag kan inte säga så mycket om hållbarheten, men det ser bra ut och priset är attraktivt.
 
Ja den e ganska så tjock men det måste den vara om du skal få plats med en lite större kamera. jag har en nikon d300 med batterigrepp och då går kameran "upp till kanten" sen så blir den ju lite tjockare än "vanliga" just för att du har laptopen mot ryggen...
Stor och stor...
En Canon 20D utan batterigrepp.
Den har det lite trångt i min lilla slingshot.

Grejen är den att en baktung rygga blir jobbig att bära, jag har helst en så platt som möjligt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.