Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ruffigt område i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

marco_s

Avslutat medlemskap
Nån som kan tipsa om ett lite ruffigare område i Göteborg?

Kravet är givetvis att man kan och får fota där.

Tänker mig nåt slitet, industriellt eller allmänt nedgånget. Även om jag är Göteborgsbo har jag svårt att komma på sånna områden, det mesta är ju upprensat sen länge...

Nån som har bra tips?

Gamlestan?

Kring SKF är det väl ganska ruffigt? Åk norrut från centralen på 45:ans motorled också, finns en hel del ruffiga industriområden där.

Frihamnen

Runt kanalhuset och Götavarvet. Hela vägen från Frihamnsprien och bort mot Lindholmen är ganska sliten. Även nere i kvarteren runt ringön finns många bra platser.

Bra tips...

Hmm, området runt SKF kan ju vara nåt. Men är rätt säker på att det är fabriksområdet som är intressant och där kommer man inte in. Längs med 45:an mot Surte kanske kan vara idé att kolla in.

Är inte Papyrus en fabrik som man inte kommer in i? Fabriksparkeringen är kanske inte så kul...

Skall kolla mer på Lindholmen, fick för mig att det är upprensat där med piffiga lägenheter på hela området.

Mer tips???

Hmm, området runt SKF kan ju vara nåt. Men är rätt säker på att det är fabriksområdet som är intressant och där kommer man inte in. Längs med 45:an mot Surte kanske kan vara idé att kolla in.

Är inte Papyrus en fabrik som man inte kommer in i? Fabriksparkeringen är kanske inte så kul...

Skall kolla mer på Lindholmen, fick för mig att det är upprensat där med piffiga lägenheter på hela området.

Mer tips???

Du kommer in i Papyrus, men jag tror inte man får vara där. Om du ändå väljer att ta dig dit verkar söndagar vara bäst, tror inte det är några arbetare/städare där då.

Runt backaplan- Vågmästare platsen - Ångpannegatan. Dom börjar riva men du hittar nog intressanta objekt. Tänk på att det är fortfarande gott om gangsters i kvarteren så en Leica är nog att rekommendera...

Gårda har ju några hus helt klart...

Skall leta lite i Ringön också... Där kan det nog finnas på baksidan mot älven kul miljöer, om man nu kommer till på bra sätt...

Efter volvo

Ett tips är industriområdet efter volvo torslanda....kör mot torslanda, sväng höger mot gocartbanan, ca 100m efter banan svänger du vänster,....nu e du i området som gud glömde.......

Måste fråga (som jobbat på papyrus i typ 12 år). Vad är det för ruffigt med papyrus?
Är det klippan ni menar nu? Dvs den blåa byggnaden som är om sidan av papyrus? Klippan köpte det gamla bruket för typ 7 år sedan. Sedan kånkade de, och efter det har det inte varit mycket till aktivit där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar