Annons

Rubriksättning

Produkter
(logga in för att koppla)
Ges möjlighet att titta närmare på det senaste. Det är kanske 1D3 och 1Ds3. Där står ju inget om att det ska komma nya EOS kameror.

datumen är ju bara intressanta om det kommer nya grejor. titta på det senaste kan man göra vilken dag som :)

Och det är mer än datumen som står på nyhetsplats. Rubriken är ju som jag skrev tidigare

"Nya EOS-kameror från Canon den 22 september"

(titta på det senaste är inte alls samma sak)

jag förstår inte vad du bråkar om.

I Canons information står om nya systemkameror, alltså Eos-kameror.

Att man som journalist bara skulle skriva om verifierbar fakta är helt fel. Då blandar man ihop vetenskap och journalistik.

Vi på K&B är restriktiva när det gäller att skriva om rykten eftersom det ofta är önsketänkande. Men när det finns mer att gå på, någon substans, kan det ha ett värde även om det finns osäkerhet om exakt vad som ska komma.

afe skrev:
Man kan ju alltid fega och sätta rubriken "Nyheter från Canon den 22 september" ;)

Jag tror dock fotograf Johnsson har ett problem, om han förväntar sig att han på nätet (eller i tryck) bara ska hitta objektiva nyheter som endast innehåller verifierad fakta ...

Jag tror också att fotograf Eriksson har problem om han förväntar sig att ingen ska ha annan uppfattning eller säga emot dessa påhittade nyheter.......;)

Lars Johnsson skrev:
Jag tror också att fotograf Eriksson har problem om han förväntar sig att ingen ska ha annan uppfattning eller säga emot dessa påhittade nyheter.......;)

Påhittade nyheter? Vad pratar du om?

Det är en ganska allvarlig anklagelse som du inte har några grunder för att komma med om du pratar om Kamera & Bild. Det är en sak att du inte uppskattar vad och hur vi rapporterar, men vi hittar inte på nyheter.

Lars Johnsson skrev:

Är det påhittade nyheter att Canon ska ha pressvisningar den 26 augusti och 22 september?

Du såg ju själv vad Canon hade skrivit till Magnus. Han skrev det tidigare i tråden.
Tror du Canon går ut och berättar det nästan 2 månader innan nyheten kommer för K&B...;)

Lars Johnsson skrev:
Du såg ju själv vad Canon hade skrivit till Magnus. Han skrev det tidigare i tråden.
Tror du Canon går ut och berättar det nästan 2 månader innan nyheten kommer för K&B...;)

Du sa ingen, hur vet du att nagon fran t.ex. Canon inte laser detta? Eller skriver i traden?

Jag kan sjalv bidra med lite ryktes spridning:

En van ar professional fotograf med manga prestigefyllda uppdrag (Tag Heuer, John Deere t.ex.), kopte 5D nar den kom ut for att den kunde enligt honom foto i nastan totalt morker. Han hade en D2x innan (och har kvar). Han funderade pa att kopa en D3 som har nagot battre hoga iso/lite brus egenskaper, nar en van till honom som jobbar pa Canon USA sa at honom att vanta till Photokina, annars sa skulla han angra valdigt mycket.

Jag har traffat denna person fran Canon USA, men kanner honom inte, dock sa kanner jag fotografen valdigt val.

Lars Johnsson skrev:
Kalla det vad du vill ;) hur fick du den slutsatsen från det du skrev tidigare

Undrar du hur jag kunde dra slutsatsen att Canon skulle visa nya produkter på sin pressträff?

Tja, Canon brukar det. Har nog aldrig hört talas om en pressträff utan nyheter. Journalister brukar inte komma då.
Det var rätt sura miner den gången Nikon höll presskonferens och bara kom med kompakter.

Jag börjar undra om inte Lars Johnsson är ute på ett personligt korståg här mot Magnus Fröderberg...!

Med det sagt så kan man ju också undra vad Fröderberg egentligen gjort enligt Johnsson för att bli kallad lögnare mm?

Det måste ju finnas bättre saker att pyssla med än att försöka misskreditera andra medlemmar på detta forumet!

Photosession skrev:
Jag börjar undra om inte Lars Johnsson är ute på ett personligt korståg här mot Magnus Fröderberg...!

Med det sagt så kan man ju också undra vad Fröderberg egentligen gjort enligt Johnsson för att bli kallad lögnare mm?

Det måste ju finnas bättre saker att pyssla med än att försöka misskreditera andra medlemmar på detta forumet!

Hur kan man ha ett personligt korståg mot någon man inte känner eller träffar ??
Sen har jag aldrig kallat honom lögnare heller. Det får du stå för

froderberg skrev:
Undrar du hur jag kunde dra slutsatsen att Canon skulle visa nya produkter på sin pressträff?

Tja, Canon brukar det. Har nog aldrig hört talas om en pressträff utan nyheter. Journalister brukar inte komma då.
Det var rätt sura miner den gången Nikon höll presskonferens och bara kom med kompakter.

Visa nyheter eller nya produkter hade jag inte protesterat mot. Men det är stor skillnad att skriva att Canon kommer med minst två nya EOS kameror

Lars Johnsson skrev:
Visa nyheter eller nya produkter hade jag inte protesterat mot. Men det är stor skillnad att skriva att Canon kommer med minst två nya EOS kameror

Och det var ju en del av hans blogg, inte nyheten. De sager tydligt detta :

"Magnus Fröderberg har en god uppfattning om vad som skall komma. Troligen kommer två nya systemkameror, möjligen tre. Läs mer om nya kameror och objektiv i Magnus blogg."

http://www.kamerabild.se/artikel/nya_eos-kameror_fran_canon_den_22_september_080731143834-123.html

Nyheten och rubriken i K&B var

Nya EOS-kameror från Canon den 22 september.

Den rubriken säger att det kommer minst två nya EOS kameror den 22:a

hans blogg har jag aldrig läst

Lars Johnsson skrev:

Om Canon sagt till pressen att de ska visa nya kameror, så lär de göra det. En del information kan ju dessutom lyda under något NDA (Non-disclosure Agreement), så att Magnus är förhindrad att berätta mer.

/afe (som inte heller förstår vad som är så hemskt med spekulationer på en nyhetssajt).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar