Tillbaka till grundfrågan.
Tyvärr ser man det här ofta. Man ska INTE tacka ja till att plåta ett bröllop om man inte vet vad man gör. Bröllop är extremt krävande när det kommer till att kunna hantera en mängd olika saker och man bör ha rejält torrt på fötterna innan man tackar ja. I det här fallet verkade ju inte brudparet ha så stora krav och fick väl lite vad de förtjänade, men om de verkligen hade brytt sig om hur deras bilder blev är det ju förstås inte ok att leverera 10% skarpa bilder.
QUOTE]
Jag kan säga såhär, att det var kombon av att jag inte förberedde mig bra nog, inte ÄR bra nog, inte hade i närheten av den tiden jag ville ha på mig vid kyrkan då min skjuts kom 45min sent och vi inte ens var först till kyrkan, ihop med att paret trodde att det va enklare att fota i dåligt ljus än vad det var.
Jag lyssnade på er iallafall, och jag tog faktiskt med mig en mer erfaren fotograf, som tyvärr inte fotade hälften så mkt som jag, men räddade många av mina missar på "måste-bilderna"...
Sen planerade jag att köpa ett hus till före bröllopet men gjorde inte det då jag fick hjälp med en till fotograf. Jag borde såklart köpt ett hus till och satt nåt av objektiven på, för att kunna byta mkt snabbare.
Även om det tog hårt så måste jag säga att det är den nyttigaste läxan jag fått nånsin, och förutom att jag är besviken över mitt resultat så är jag jävligt glad att jag gjorde det.