Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rolleicord

Produkter
(logga in för att koppla)
En vacker samling! Där ligger jag allt i lä.

Jag har en till, en Ia med 3,5 Triotar från ett parti som tyska polisen köpte in 1939. Men den ligger och dammar i dåligt skick. Tyckte att den "var kul att ha".

Min erfarenhet av Tradera är att det lönar sig att vänta. Om ett objekt ser ut att bli dyrt så låter jag bli att bjuda. Förr eller senare dyker det upp ett liknande som inte många vill bjuda på, av någon obegriplig anledning. Det lönar sig sällan att ge sig in i bud-dueller.

För mig är en fungerande kamera mer värd än en snygg kamera, vilket kanske är till min fördel ibland.

På tyska eBay kan man hitta guldkorn ibland. Lätt att betala via IBAN och frakten kan ibland bli billigare än inom Sverige.

Jag vill helst ha kamerorna både snygga och fungerande, och det är en av anledningarna till att jag inte samlar så mycket längre. Rolleikameror är ju dyra att få servade, och när jag redan har flera bra och fungerande så känns det inte så akut att skaffa fler som kan behöva service.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar