Annons

Roliga idéer för WFS-träffar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan nog vara med en stund, men inte allt för sent. När har ni tänkt att träffas? Jobbar ju till fem och sedan är det ju kanppt en timme till Karlstad.
 
Lessen mina vänner men jag måste svika er denna gången (åxå). Min morfars begravning blev satt till den dagen och jag tror inte att jag är sugen på nån träff efter det. Nästa gång...
 
Hej.. jag var på TorsbyMârten under helgen.. ja knäppte några bilder på folk.. är det ok för mig att lägga upp någon sådan bild utan att ha någons tillåtelse?

jag såg någon mer som gick runt med en kamera modell Canon EOS.. Tamron eller Tokina objektiv såg det ut som, någon härifrån som ja såg?
en kille va det..
 
Hej Erik!
Jag sprang runt med en 20D och en 28-135mm. Blaffigt motljusskydd. Dessutom är jag ju tjej...
Sen var Bulla (Olle Hallström) ute också hörde jag sambon sa så han kan det ha varit.

Det beror ju på hur bilderna är tagna egentligen. Och vad personerna på bilderna gör.
 
okej.. då va det nog nån av er.. såg bara bakifrån å en kamera på axeln..

personerna på bilderna går rakt fram på gatan..
 
Tja...tycker du att den har ett värde för dig och vill testa den i kritik t ex, eller bara visa upp den här i tråden tror jag nog att det är ok.
Bara de inte petar näsan, kliar sig i skrevet eller har skyddad identitet så! ;)
 
Bara de inte är kränkande borde det vara ok sålänge det inte är i reklam. I konstnärligt och journalistiskt syfte (fotosidan är väl konstnärligt?) kan du alltså publicera allt som inte är kränkande för personen på bilden oavsett tillstånd eller inte.

(I reklam är det lagen om namn och bild i reklam som gäller, i andra lägen som här på fotosidan t.ex är det PUL.)
 
Okej.. då förstår ja lite mer :)

Jag skulle gärna vilja lägga upp en bild jag tog när några åkte i en karusell. Det är inga närbilder å dem skrattar bara.. det borde vara ok ? i Bildkritik alltså?
 
Kul att vi blir ett litet gäng:)

Statyn vid torget i morgon kl. 18.00 då?

Alla har inte varit med förr men fotonördar brukar ju vara lätta att känna igen;) Skulle någon tycka annorlunda så har jag iaf en svart Loweprorygga och kan nog lova att jag kommer iklädd jeans. Långt mörkt hår och svarta glasögon kan också fungera som kännetecken.

Jag åker buss och dricker gärna en cider eller så efteråt om fler vill..

Syns.
 
Simone, Linda, Thomas..
Ligger det fortfarande i er plan att plåta i kväll?

Jag skulle gärna vilja ha bekräftat för jag vill inte åka till stan om ingen dyker upp.
 
Ja

Självklart blir det av. Jag dyker upp på torget kl 18.00 och hoppas att det blir flera. Jag kan gärna tänka mig att ta en cider efteråt också.

Vi syns senare
 
Ska hämta några liter trattisar i skogen nu och planerar tiden till att iaf hinna göra ren naglarna innan jag kommer. För då åker jag ju så klart till stan sen:)
 
jag ska på tävling i morgon och bussen går 07.00, så jag blir inte med så länge. Men jag kommer.
//Linda
 
Klart du vågar. Såvitt jag märkt bits iaf inte Simone och jag är inte heller farlig. Övrigas ev. farlighet törs jag dock inte garantera att den inte finns då jag aldrig träffat dem;)

Lite gatufoto och något att dricka sen är tanken.

Ses vid torget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.