Det finns adapter för bakänden, och till framänden lär du inte behöva någon adapter till objektiven för DSLR-kameran, med tanke på att i stort sett inga av dem är direkt lämpliga att använda med bälg.
Men vi är inne på rätt speciella önskemål när man tar fram bälgen, och ganska få bälgar är tillräckligt stadiga för att använda seriöst. Jag har två bälgar, varav en går att använda, och den har en prismatisk skena gjuten i aluminium. Med anpassning till de olika objektiv som är aktuella, främst mikroskopobjektiv, funkar den bra tillsammans med OM-D.
Jag vet ju inte vilken Canon du råkar ha, men för att fungera bra behövs direktvisning som fungerar bra. De spegelfria systemen har i regel det, och senare Canon-modeller, EOS 70D och 80D funkar troligen också bra, men när man är inne på att använda bälg är det inte främst DSLR som är aktuellt. Problemen som uppstår handlar främst om att få en stadig uppställning och att alls hitta motivet.
Så om din bälg är stadig, då går den att använda, och det finns objektiv som lämpar sig för den sortens användning, även om en del av dem är lite svårare att hitta. Om bälgen har inställningssläde, och helst att båda standarterna går att ställa in, så kan den vara lämplig. Är den däremot en av de enklare bälgarna, med bara en enda rund stång och veka hållare för kamera respektive objektiv, skulle jag inte satsa på att skaffa fler tillbehör.