Jösses, har var det att gå igenom.
Björn Ohlsson (Kalle Kotte)
Skjutzoom är den ...
Vad du än gör, köp ingen D50 eller ...
Tack för infon. och det andra rådet. Hade faktiskt tittat på en D40/50 till min flickvän som också är sugen, men skall undvika de två då och gräva fram en D70 till bra pris.
Paul Anderson(gundogsdotnu)
Det objeektiv jag använder överlägset mest är Nikon 80-200 AF-S.
Tro mig. Den hittade jag i tidigt skede när jag läste runt. Den rek. i princip av varje existerande sport / djur / eller annat motiv som är i rörelse.
I dagsläget är det en tokspräckare av min budget så den får stå på nummer 1 på Jultomteönskelistan.
Tommy Kent Södergren(tks) & Björn Ohlsson(Kalle Kotte) & Martin Nilsson (Martin Nilsson)
Tommy: D50 har AF-motor i huset. Att D40 (och D40x) inte har det stämmer, så ...
Björn : Sorry... D50 har ju visst AF motor i huset. Men är det inte så att ...
Martin : D50 är kompitabel med lika många objektiv som D70 och D80. Den har samma ..
Tackar för "utsvävningen", besvarade ju en del andra saker som jag började fundera på. Slutresultatet är iofs att D70 "vinner" för att få det bästa av "allt" för ett jäkligt bra pris.
Erik Schalin & Joakim Edsjö(edsjo)
Erik : Jag hade först provat med ett nikon 18-70, en begagnad snabb Nikon 85/1,8 och en bra Nikon-blixt. Det blir ungeför 6000kr
Joakim : Det finns ett alternativ till och det är den ...
Skall kolla lite mer på de fasta, har enbart fokuserat på zoomvarianterna. Kommer vilja "leka" loss en hel del och då kommer ju zoomgluggarna väl till pass.
Men skall checka in de fasta / ljusstarka varianterna och börja bevaka blocket & Tradera och hoppas på ett eller flera bra klipp.
Joakim, vad menar du med "ett bra utsnitt"?
Tack så otroligt mycket för all feedback och tips.
Känns mer och mer som jag kommer snart kunna göra ett säkert inköp. Beräknar att kunna inhandla den nya leksaken om ca. 2 veckor. D200 blir det. Var inne på MediaMarkt (Göteborg/Västra Frölunda) som har i princip vartenda märke och variant uppställda. D200 känns absolut stabilast i "skalet" och tyngden och jag är riktigt förtjust i knapparnas utplacering.
Så om 2 - 3 veckor blir det av till Scandinavian Photo för att shoppa.
Det sista som jag klurar på nu är ett skyddande linsfilter + ett eller flera bra minneskort. Så har ni några bra svar på det så var inte blyga.