Annons

Riga resa vill ha foto/dricka tips.

Produkter
(logga in för att koppla)

specman

Medlem
Nu på onsdag ska vi iväg till riga en snabbis.
Kyrkan som är i mitten av staden ska jag till och så till central marknaden. Men är det några fler saker som vi tycker borde finnas på måste listan :)

Med mig hem ska jag försöka få en 70% Absinth och så en 80% strårom. Kommer nog inte stor dricka det men det är sånt som måste has bara. *.)

Men Fler tips skulle vara bra. Vad för dricka och var kan man fota. Riga ska vara en fin stad vad jag har hört. Zelta Gold ska vara en god öl.

Med vänliga hälsningar // Patrik

Åker du till Riga och är intresserad av udda spritsorter måste du köpa med dig en flaska Balsam.

Jajuste hörde om det.
Det ska vara någon Bailys variant som är gjord på balsam som ska va god. och sen om jag inte kommer ihåg helt fel så ska det finnas en Balsam som är bara sprit också. Men den har jag hört inte ska vara så nice men ja kommer nog inhandla den också om det finns.
tack för svar, Skicka in så måga tips till mig som möjligt. Alla tips är bra tips.

specman skrev:
Men den har jag hört inte ska vara så nice ...
Nja, jag tänkte att den kunde passa dig eftersom du gav intryck av att vara förtjust i lite ... ovanliga spritsorter.

Många tycker nog att Riga Balsam är mer drickbar än Absinth och Stroh iaf.

haha ok ja Jag vill ha lite uda spriter i min samling inte för att dricker så mycket eller har en sån stor samling men kan vara roligt och ha på förtags fester eller dyligt. :D

Den besta i min samling är inte den dyraste i min samling. Det är en Madeira 15år gammal. hade 3st men har bara en kvar och den ska jag öppna vid något spec tillfälle. Jag hitta dom på en vinbar och köpte dom 3 sista dom hade.

Tycker om den brända smaken som ges av gamal madeira.

En annan ovanlig dricka jag kom att tänka på är den importförbjudna, Ibizatillverkade >Hjärbass< (vet inte hur det stavas).

Hittas kanske inte i Riga, men bör vara en del av samlingen.

Har visserligen aldrig varit på Ibiza, men varför skulle det vara förbjudet att importera Hierbas?

Hirebas har/hade någon beståndsdel som är förbjuden inom Eu, precis som den ursprungliga Absinthen.

Riktig absinth hittade jag i en affär i Marrakech, men jag fick inga blå hallucinationer som dom berömda målarna fick.

Hur ser den riktiga Absinthen ut? känner man igen den på något sett. Den ska ju inte gå och få tag på men om man råka träffa på en sådan flaska så skulle det vara roligt och veta.

Kommer inte ihåg hur flaskan såg ut då det var länge sedan. Någon annan som vet ?
Den innehöll i.a.f en speciell malört med ämnet tujon, som kunde ha en hallucinerande effekt.
Drycken var grön, men jag har även druckit absinth som är klar, dock en nyare tappning, förmodligen från systemet.

Hierbas otillåtna beståndsdel är kanske borttagen nuförtiden, men vi får ju sälja snus så spanjorerna kanske har undantag på drycken, vad vet jag...

Vad är det för skillnad på "riktig" absint och annan absint? I alla fall finns det, sedan några år, absint på Systembolaget, nr 70557. (Något som, för övrigt, är en effekt av vårt EU-medlemskap.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar