Annons

Revade dior från Fuji Ånge igen!!!!!!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

perbrev

Aktiv medlem
Nu börjar man tröttna. Andra filmen med nya kameran kommer tillbaks revad från Ångelabbet. Hade detta problem MYCKET innan, så till den grad att jag tänkte att det berode på kameran. Nu med nya kameran är dock inte problemet löst. Var fjärde film tidigare var revad. Nu är det dock var annan än så länge.

Per

Erfarenheter??
 
Har vid flera tillfällen fått diafilmer repade av Ångelabbet, fast det är några år sedan jag skickade film dit. Tydligen har man fortfarande samma problem.
 
Jag har haft samma problem, under flera års tid. Jag kontaktade kvalitetsansvarig på labbet. Han berättade att det beror på deras ramningsmaskin(men det blir man inte gladare av när 7 av 10 rullar är förstörda. Jag började rama själv men fortfarande fick jag repor i mina dior. Jag har nu fått klisterlappar med klippes ej från Ånge som jag klistrar på samtliga rullar. Så nu får jag både klippa och rama (de få rullar jag tar) har gått över på digitalt.
 
Om nu detta är ett så kännt problem hos Ångelabbet. Finns det ingen vilja att förbättra produktionen där uppe? Någon som frågat?
 
Jag skickar dia för framkallning till Fuji Ånge. Jag hade problem i början med några smårepor på en och annan ramad dia men sedan jag gick över till att beställa oramade har jag inte haft några problem.

Jag inbillar mig att det är rammningen som är den mest riskabla delen.

Jag har alltid blivit trevligt bemött när jag ringt deras kundtjänst (någon gång när det tagit något längre tid än post tur och retur + 1 dag, samt en gång när klisteretticketen med mitt namn på trillat av i postgången och kom tillbaka med posten sittandes på ett brev någon annan postat).

Det är mina erfarenheter av Fujilabbet i Ånge-
/Richard
 
Lika vidrigt varje gång sådant inträffar!! Har även hänt mig några gånger, vilket får mig att tappa förtroendet för dessa "mass-labb".

Numera lämnar jag in mina filmer till ProLab i Stockholm. Stället andas 110% professionalism och hittills har inga fadäser inträffat med mina filmer.

Dom är visserligen några spänn dyrare än "mass-labben", men hellre det och icke förstörda filmer! Mot pristillägg kan man få filmerna klara ner till 2 timmar!

Fridens
Oscar
 
Byt labb!!!
Har likande erfarenheter, Ånge har förstört hundratals rullar för mig. Slutade använda dem för flera år sedan. De skyllde ifrån sig, vilket gjorde mig heligt förbannad - att jag hade grus i kameran... Hade använt 3 olika kameror (med grus på EXAKT samma ställe...)

Proffskopia i Jönköping eller Diabolaget i Stockholm.

Terje
 
Har aldrig haft några problem med Ånge trots många års användande.Har t.o.m fått gratistjänster när dom ramade en hög filmer av misstag.
mvh/Gunte..
 
Funderar också på att byta labb;)!

Fick för en tid sedan isärklippta dias från Ånge FÖR ANDRA gången dessutom;(!!!

Annars tycker jag kvaliteten är super, som hos många andra!

Mvh Niclas, som måste nyttja sina betalpåsar först;)
 
Har ofta helt enkelt å göra med dåliga rutiner på labbet, troligtvis.

Har själv repat filmer när jag använt filmutdragare för att det går så mycket snabbare än att helt och hållet öppna kassetten;((//
Lätt att det blir en liten "grad" i "munnen" på filmkassetten därmed ripa,, en skadad filmutdragare kan sätta en liten osynlig grad på "exakt" samma ställe i varje film...
Dessutom så kan mycket hamna i "filmkassetthåret" som då repar när filmens hämtas och dras ut med utdragaren!

Det är vad jag tror,, en latskap som inte lönar sig i längden för labben!

Kanske ngn som jobbar på labb kan förklara hur just dennes labb hanterar filmerna innan framkallning??

Mvh Niclas,
 
Jag har också haft problem med just detta lab!

Jag pratade med försäljningschefen och fick kompensering rullar och förstoringar på någon/några dior.

De klippte sönder flera rutor på två rullar på raken.

Jag frågar kundtjänst...
Fråga: Händer detta ofta?
Svar: Nej, jag har inte hört om detta problem.

Hmmm....

Jag undrar jag...
 
hade också mycket problem med Fuji i Ånge, då med negativ. Repor var det mest.
Märkte att det främst kom på sommaren, kanske mycket sommarvikarier. Nu kommer jag aldrig skicka några filmer dit mera.
Fick aldrig någon bra respons från kundtjänst.

/ Magnus
 
Ingen som haft liknande problem (revade dia, felklippta m.m) med Proffskopia i Jönköping?
Klart värt de extra kronorna i sådana fall?
 
Ja men hallo!! Varför chansar ni att skicka till Ånge??? Är det inte tillräckligt att flera (många) andra haft problem???

För mig är det tillräckligt. Varför ska jag få mina filmer förstörda av klantar när det finns en massa labb som inte får ett enda klagomål och som dessutom är lika billiga eller tom billigare...

Enda sättet att påverka ett företag som inte vill lyssna är att sluta vara kund!

/Svante
 
Har du några förslag på bra labb i samma prisklass man kan skicka bilderna till i fotopåse?

Per
 
Ngn som vill köpa mina betalpåsar då kanske;))???

Jag har i alla fall 16 anledningar att framkalla 16 ggr till där;)

Vet ni vad föresten, JAg litar på att dem kommer hem OK/perfekta. Jag har framkallat där i de år jag fotat och "enbart haft ett par grova problem, visst är det nog att inte fortsätta men jag har faktiskt inte trott att Ångelabbet skulle vara så mycket sämre än andra labb!

Procentuellt sett så behöver jag absolut INte vara orolig, kanske med tanke på sommarpersonalen möjligtvis;)/)

Mvh Niclas, som litar på Ångelabbet 16 ggr till;)
 
Vad kostar det till Ånge?
q-mailer oramat för 37 kr + porto 10 kr eller q-mailer ramat för 75 kr + porto kör jag med, aldrig besviken och alltid vändande post.
Dag 1 lägger jag i brevlådan
Dag 2 labbet får filmen och framkallar
Dag 3 tillbaka i min låda, kan inte minnas att det klickat en enda gång.

En gång var jag besviken på labbet, men när jag började undersöka det noggrannare så fanns det ett hårstrå som fastnat mellan slutaren och filmen, knappast labbets fel...

Det är klart har man redan köpt påsar så är det inte mycket att göra åt. (Jag skulle inte skicka en rulle bröllopsfoton eller bilderna från min drömresa dit ändå.) Men under den tid som jag kollat in fotosidan.se så är det i princip bara Ånge som får skit. Det är tillräckligt för mig för att inte skicka dit.

Var någon sväng för någon vecka sedan då Lofoto fick sig en känga vid en efterbeställning. I övrigt kommer jag inte på ett enda labb som fått klagomål. Någon annan kan säkert påminna mig.

Och självklart så finns det förmodligen en klassledare i form av Apportfoto. De har nog många missnöjda kunder...

/Svante
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.