Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Retuschering (stavning?)
- Trådstartare Scratchen
- Start datum
mipert
Aktiv medlem
Klonstämpel med 20% ”styrka”.
Plåstret.
Pensel med blandningsläge ”färg”.
Pensel med blandningsläge ”ljusare”. (Efter att ha ALT-klickat på önskad färg i bilden.)
Gaussisk oskärpa.
Lager med opacitet.
Brus.
Tredje alternativet i plåsterverktyget ”minns inte vad det heter”. (Tror inte det finns i crackade varianter.)
Och så vidare...
Plåstret.
Pensel med blandningsläge ”ljusare”. (Efter att ha ALT-klickat på önskad färg i bilden.)
Gaussisk oskärpa.
Lager med opacitet.
Brus.
Tredje alternativet i plåsterverktyget ”minns inte vad det heter”. (Tror inte det finns i crackade varianter.)
Och så vidare...
Estethia
Aktiv medlem
mipert skrev:
...Tredje alternativet i plåsterverktyget ”minns inte vad det heter”. (Tror inte det finns i crackade varianter.)
...
färgersättning.
sflow
Aktiv medlem
mipert skrev:
Klonstämpel med 20% ”styrka”.
Plåstret.
Gaussisk oskärpa.
Lager med opacitet.
Brus.
Och så vidare...
Mikael: Du gjorde mig nyfiken... när använder du clone tool med 20% styrka?
Min erfarenhet efter en kortare tids retuschering av foton är att det syns ganska väl när man clonar för det befintliga bruset blandas med det stället man clonar ifrån, så att det blir mindre brus (hängde du med). Efter den upptäckten har jag verkligen försökt passa mig för clone tool.
Hur som helst lurar du säkert på något smart, och gjorde mig nyfiken...
Lasse H
Aktiv medlem
Scratchen skrev:
Vad har retuschering med stavning att göra?
mvh
mipert
Aktiv medlem
Framförallt när jag retuscherar ansikten och skall ta bort blänk eller dämpa ned rynkor.sflow skrev:
Mikael: Du gjorde mig nyfiken... när använder du clone tool med 20% styrka?..
Med klonstämplen på svag styrka brukar jag bygga upp den nya ytan med flera kloningar, ofta hämtar jag information från olika delar av bilden.
Ofta vill jag inte ta bort allt, rynkor skall inte försvinna, de skall bara dämpas.
Och det blir bäst resultat om man klonar från olika delar av bilden i flera steg.
Ofta glöms klonstämpeln bort nu när ”plåstret” finns men båda har sina användningsområden.
Scratchen
Aktiv medlem
Re: Re: Retuschering (stavning?)
Lasse H skrev:
med "(stavning?)" menas oftas att man är osäker på om man har stavat ordet framför, i dett fall retuschering, rätt.
Vad har retuschering med stavning att göra?
mvh
sflow
Aktiv medlem
mipert skrev:
Framförallt när jag retuscherar ansikten och skall ta bort blänk eller dämpa ned rynkor.
Med klonstämplen på svag styrka brukar jag bygga upp den nya ytan med flera kloningar, ofta hämtar jag information från olika delar av bilden.
Ofta vill jag inte ta bort allt, rynkor skall inte försvinna, de skall bara dämpas.
Och det blir bäst resultat om man klonar från olika delar av bilden i flera steg.
Ofta glöms klonstämpeln bort nu när ”plåstret” finns men båda har sina användningsområden.
Ah, nu är jag med. Låter vettigt. Jag har hitills kört healing så mycket som möjligt,i separata lager och sen minskat opaciteten på dessa i stället. Verkar dock betydligt krångligare jämnfört mot din metod.
Tack.