Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Researcher behöver hjälp angående kameraköp!

Produkter
(logga in för att koppla)
jag vet inte hur gammal den ær.
tror den ær bra.
pentax anvænder samma sensor typ som nikon gør. sonytillverkad.

hur høg felprocent har andra kameror? vart har du læst om små færgade stjærnaor?

ytterligare seriøst...

det ær inget snack om att k100d ÆR en bra, kompetent kamera. ingen kan ge dig ett svar vad som ær den bæsta kameran før det ær upp till dig att avgøra.
ergonomi ska passa din hand. vikten ska vara bra. du ska gilla kameran før då anvænder du den och då blir du nøjd med den. det ær det som ær viktigast.

læs lænken så har du 18 (tror jag) recensioner om just k100d.

jag var ett vrak innan jag besæmde mig før vilken kamera jag skulle køpa. tog flera månader innan jag bestæmde mig. jag var livrædd før at tgøra ett dåligt køp.

sanningen ær den att de flesta kameror ær så bra nu att det kommer int evara tekniken i kamerorna som avgør utan hur du fotar. optik spelar också roll.
jag har två halvbra gluggar som ræcker långt åt mig. jag kommer nog alltid att kænna att jag skulle vilja komma ænnu nærmre nær jag har en græsand i søkaren. eller ænnu mer vidvinkel nær jag fotar nosen på en hund.

men jag har tillræckligt æven om jag såklart ha mer :)

nær jag bestæmde mig var det den førsta jag blev sugen på, k10d. och jag tænkte: Æhh, fan jag tar den. :)

det kan vara fel på sensorer som har 0% fel på senorn ændå. fraktskada o allt. man vet inte førrens man har kameran och anvænder den. dessutom så går det væl på garantin?

jag vet inte men jag tror du blir nøjd med k100d. som jag sa, den ær bra.

det ær canon o nikon med. o samsung. o fujifilm. leica. o hasselblad. o olympus. nu smøg oseriositeten in igen.

læs på och kænn på dem.

har du tajt budget så vænta in lite mer pengar om du hittar vad du vill ha men inte har råd just nu. kanske hinner det komma en ny modell ;-)

I så fall skule jag bytt kameran eller låtit Pentax mappa bort dessa om de syns i vanliga bilder. Att man kan "framkalla" heta pixlar med långa exponeringstider och brusreduceringan avstängd är vanligt men saknar praktisk betydelse.

På Olympus kameror kan man visst mappa bort dåliga pixlar själv.

vad sæger de som næmner problemet med døda pixlar om det positiva då?

hær ær recensioner om 400d
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13112

har du læst de om k100d?

k100d har fått sækert 6 st bra køp i olika svensk tidningar. har sett annonser i fototidningar dær de (pentax tackar før berømmet.

inte før at tjag inte tror dig ang sensorn men jag har inte støtt på den informationen tidigare. definitivt inte att det ær något synonymt med pentax

Jo jag vet.. Den ligger faktiskt bra i handen osv. Menysystemet måste jag be om att få kolla på aldrig sett det förut. Men fördelen är ju att den är billig och man kan köpa många olika objektiv till den :)

det kommer ta ett atg att læra sig sin kamera oavsett mærke. jag kan inte min æn på långa vægar. har børjat feppla med vitbalans nu. krångligt men kul att læra sig.

och objektiven har du ju kvr nær du køper en k10d :)

nu ska jag slagga. lycka till!

Jag menade inte så :p Menade mer att jag gillar snygga menyer estetiskt lagd som jag är. Jag tror nog att det som fäller avgörandet blir den kamera som har bästa kvalitétskänslan... Å då vinner Nikon i nuläget men den kan jag inte köpa pga objektivutbudet...

ANNONS