Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Researcher behöver hjälp angående kameraköp!
- Trådstartare Calliii
- Start datum
Chewbacca
Aktiv medlem
ytterligare seriøst...
det ær inget snack om att k100d ÆR en bra, kompetent kamera. ingen kan ge dig ett svar vad som ær den bæsta kameran før det ær upp till dig att avgøra.
ergonomi ska passa din hand. vikten ska vara bra. du ska gilla kameran før då anvænder du den och då blir du nøjd med den. det ær det som ær viktigast.
læs lænken så har du 18 (tror jag) recensioner om just k100d.
jag var ett vrak innan jag besæmde mig før vilken kamera jag skulle køpa. tog flera månader innan jag bestæmde mig. jag var livrædd før at tgøra ett dåligt køp.
sanningen ær den att de flesta kameror ær så bra nu att det kommer int evara tekniken i kamerorna som avgør utan hur du fotar. optik spelar också roll.
jag har två halvbra gluggar som ræcker långt åt mig. jag kommer nog alltid att kænna att jag skulle vilja komma ænnu nærmre nær jag har en græsand i søkaren. eller ænnu mer vidvinkel nær jag fotar nosen på en hund.
men jag har tillræckligt æven om jag såklart ha mer
nær jag bestæmde mig var det den førsta jag blev sugen på, k10d. och jag tænkte: Æhh, fan jag tar den.
det kan vara fel på sensorer som har 0% fel på senorn ændå. fraktskada o allt. man vet inte førrens man har kameran och anvænder den. dessutom så går det væl på garantin?
jag vet inte men jag tror du blir nøjd med k100d. som jag sa, den ær bra.
det ær canon o nikon med. o samsung. o fujifilm. leica. o hasselblad. o olympus. nu smøg oseriositeten in igen.
læs på och kænn på dem.
har du tajt budget så vænta in lite mer pengar om du hittar vad du vill ha men inte har råd just nu. kanske hinner det komma en ny modell ;-)
det ær inget snack om att k100d ÆR en bra, kompetent kamera. ingen kan ge dig ett svar vad som ær den bæsta kameran før det ær upp till dig att avgøra.
ergonomi ska passa din hand. vikten ska vara bra. du ska gilla kameran før då anvænder du den och då blir du nøjd med den. det ær det som ær viktigast.
læs lænken så har du 18 (tror jag) recensioner om just k100d.
jag var ett vrak innan jag besæmde mig før vilken kamera jag skulle køpa. tog flera månader innan jag bestæmde mig. jag var livrædd før at tgøra ett dåligt køp.
sanningen ær den att de flesta kameror ær så bra nu att det kommer int evara tekniken i kamerorna som avgør utan hur du fotar. optik spelar också roll.
jag har två halvbra gluggar som ræcker långt åt mig. jag kommer nog alltid att kænna att jag skulle vilja komma ænnu nærmre nær jag har en græsand i søkaren. eller ænnu mer vidvinkel nær jag fotar nosen på en hund.
men jag har tillræckligt æven om jag såklart ha mer
nær jag bestæmde mig var det den førsta jag blev sugen på, k10d. och jag tænkte: Æhh, fan jag tar den.
det kan vara fel på sensorer som har 0% fel på senorn ændå. fraktskada o allt. man vet inte førrens man har kameran och anvænder den. dessutom så går det væl på garantin?
jag vet inte men jag tror du blir nøjd med k100d. som jag sa, den ær bra.
det ær canon o nikon med. o samsung. o fujifilm. leica. o hasselblad. o olympus. nu smøg oseriositeten in igen.
læs på och kænn på dem.
har du tajt budget så vænta in lite mer pengar om du hittar vad du vill ha men inte har råd just nu. kanske hinner det komma en ny modell ;-)
interpix
Aktiv medlem
I så fall skule jag bytt kameran eller låtit Pentax mappa bort dessa om de syns i vanliga bilder. Att man kan "framkalla" heta pixlar med långa exponeringstider och brusreduceringan avstängd är vanligt men saknar praktisk betydelse.
På Olympus kameror kan man visst mappa bort dåliga pixlar själv.
På Olympus kameror kan man visst mappa bort dåliga pixlar själv.
Chewbacca
Aktiv medlem
vad sæger de som næmner problemet med døda pixlar om det positiva då?
hær ær recensioner om 400d
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13112
har du læst de om k100d?
k100d har fått sækert 6 st bra køp i olika svensk tidningar. har sett annonser i fototidningar dær de (pentax tackar før berømmet.
inte før at tjag inte tror dig ang sensorn men jag har inte støtt på den informationen tidigare. definitivt inte att det ær något synonymt med pentax
hær ær recensioner om 400d
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13112
har du læst de om k100d?
k100d har fått sækert 6 st bra køp i olika svensk tidningar. har sett annonser i fototidningar dær de (pentax tackar før berømmet.
inte før at tjag inte tror dig ang sensorn men jag har inte støtt på den informationen tidigare. definitivt inte att det ær något synonymt med pentax
Chewbacca
Aktiv medlem
Calliii skrev:
Hjälp... Jag kommer aldrig kunna bestämma mej...
ska jag hjælpa dig att vælja?
k100d
det ær bara en kamera, inte liv eller død