Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Resa med stora dyra objektiv.

Produkter
(logga in för att koppla)
-Ale skrev:
Så glad jag är över att få plats med mina Mgluggar i jackfickan :D
Jag får plats med ett 400mm f/3,5 i jackfickan! En "game pocket" för harar och dylikt i och för sig, och jag medger att det ser lite skumt ut... ;-)

/Pontus

Hur gör "Profsen"?
Jag läste på nikon.se o en av fotograferna som testade D2X att sist han flög hadde han ca 125 kg (!) övervikt! bara fotoutrustning. hur gör man då? släpar med sig till incheckningen, och försöker få med allt med ett brett leende? som handbagage!! ;-)

jolsson skrev:
Hur gör "Profsen"?
Jag läste på nikon.se o en av fotograferna som testade D2X att sist han flög hadde han ca 125 kg (!) övervikt! bara fotoutrustning. hur gör man då? släpar med sig till incheckningen, och försöker få med allt med ett brett leende? som handbagage!! ;-)

De har troligen hard cases som de checkar in. Antingen så är flygbolaget snälla eller så får de pröjsa extra för övervikten.

Kommersiella flygningar är snällare än charter. Då charter har mindre spelrum när det gäller vikt/bränsle.

Hej!

Jag checkar in övrig kamerautrustning i en Pelicase.
Tar med 500/4 som handbagage i street&field väska som handbagage.

Tänk på att man väldigt sällan promenerar rakt igenom tullen med en pelicase. Jag vet de som stoppar den i en annan bag för att den inte ska dra uppmärksamhet.

Självklart får man vara beredd att betala övervikt då man har förmycket packning med sig.

MVH
Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar