Annons

Reparera Canon AE-1?

Produkter
(logga in för att koppla)

225237

Avslutat medlemskap
Hej,

Min Canon AE-1 slutade ta foton efter endast 4st.
Det händer inget när jag trycker på knappen.
Filmen är fram matad så långt det går,
Sökaren kan jag se igenom,
Läste något om en magnet som kan fastna.

Är det någon som vet en möjlig lösning eventuellt var man kan få kameran lagad?
Reparation kanske inte är prisvärt men kameran är arvegods.

/Gustav
 
Hej,

Min Canon AE-1 slutade ta foton efter endast 4st.
Det händer inget när jag trycker på knappen.
Filmen är fram matad så långt det går,
Sökaren kan jag se igenom,
Läste något om en magnet som kan fastna.

Är det någon som vet en möjlig lösning eventuellt var man kan få kameran lagad?
Reparation kanske inte är prisvärt men kameran är arvegods.

/Gustav

Har du bytt batterierna ??

//MW
 
Har den legat länge kan den kärva. Prova att drämma den i en kudde i sängen. Ibland kan en sådan "stöt" räcka för att få loss något, utan att man slår sönder något annat. Har fungerat på en T90 för mig vid något tillfälle. T90 är ökända för att kärva när de inte används tillräckligt ofta.
 
Har den legat länge kan den kärva. Prova att drämma den i en kudde i sängen. Ibland kan en sådan "stöt" räcka för att få loss något, utan att man slår sönder något annat. Har fungerat på en T90 för mig vid något tillfälle. T90 är ökända för att kärva när de inte används tillräckligt ofta.

Jag brukar göra så varje morgon.
 
Har den legat länge kan den kärva. Prova att drämma den i en kudde i sängen. Ibland kan en sådan "stöt" räcka för att få loss något, utan att man slår sönder något annat. Har fungerat på en T90 för mig vid något tillfälle. T90 är ökända för att kärva när de inte används tillräckligt ofta.

Den har nog legat många många år.
Tyvärr funkade det inte att drämma den i en kudde, jag kanske inte tog i tillräckligt?

Felsökning fortsätter.
 
Prova att tala med L-foto i Vansbro. De har en person som reparerar analoga kameror. Har själv fått en Canon FD 300 L 2.8 lagad där sedan den gått i backen och fästet på objektivet blev förstört.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.