Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rensa bort bilder i LR - visningslägen

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
Jag håller på att rensa bort bland mina > 5000 bilder och skulle vilja göra detta mer effektivt. Jag är inte så bra på att hitta olika visningslägen. Jag har just nu 4 bilder per rad i biblioteksmodulen och skulle vilja ändra till 3 per rad så att visas lite större. Jag skulle även vilja veta om man kan få info om filens namn mm utan att behöva peka på bilden.

Du har ett reglage längst ner till höger för att ändra storlek och J är snabbvalet för att slå på/av info om bilden, vad som då visas ställer du in under View->View Options... (vet inte vad den heter på svenska men det är menyn till vänster om Window/Fönster på min Mac

Bilagor

• Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    90.8 KB · Visningar: 41
Du har ett reglage längst ner till höger för att ändra storlek och J är snabbvalet för att slå på/av info om bilden, vad som då visas ställer du in under View->View Options... (vet inte vad den heter på svenska men det är menyn till vänster om Window/Fönster på min Mac

J-knappen fungerar!
Exakt som du beskriver vill jag gärna ställa in men hittar inte......Där nere finns ett fält med små bilder men ingen reglage. Skickar skärmdump på hur det ser ut där nere samt min meny på svenska.

Bilagor

• Skärmdump 2014-07-29 18.20.57.png
    Skärmdump 2014-07-29 18.20.57.png
    87.7 KB · Visningar: 42
  • Skärmdump 2014-07-29 18.24.10.jpg
    Skärmdump 2014-07-29 18.24.10.jpg
    15.3 KB · Visningar: 45
J-knappen fungerar!
Exakt som du beskriver vill jag gärna ställa in men hittar inte......Där nere finns ett fält med små bilder men ingen reglage. Skickar skärmdump på hur det ser ut där nere samt min meny på svenska.

Klicka på vita pilen längst till höger och välj (bocka för) miniatyrstorlek.

Det är "Visningsalternativ..." ganska långt ner på menyn jag menade. Cmd-J (vilket är lite logiskt med tanke på att det var J som var snabbvalet för att visa infon :))

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto