Gurk2015
Aktiv medlem
Ska beställa lite linsrengöring till mina objektiv. Jag brukar köpa Zeiss och tycker det funkar bra.
Har alltid köpt på ScandinavianPhoto, men de verkar slutat sälja Zeiss där.
Hittade två kit på naturbutiken.se som jag brukar köpa:
Men känns lite udda att köpa rengöring till sin kamera från en naturbutik. Men visst måste det vara samma rengöring som säljs i kamerabutiker...
Anledningen till att jag frågar är att jag en gång köpte helt fel och den lämnade en fet hinna på hela objektivet. Därför har jag blivit lite försiktig.
Har alltid köpt på ScandinavianPhoto, men de verkar slutat sälja Zeiss där.
Hittade två kit på naturbutiken.se som jag brukar köpa:
Zeiss engångsdukar + mikrofiberduk
Zeiss linsrengöringskit innehållande: 20 st fuktade engångsdukar 1 st mikrofiberduk, 18x18 cm Så här gör ni: Duscha direkt på linserna du skall rengöra, eller fukta mikrofiberduken. Tänk på att mikrofiberduken skall rengöras regelbundet. Blås/borsta alltid bort löst sittande damm, sandkorn och li...
www.naturbutiken.se
Zeiss Linsrengöringsvätska inklusive mikrofiberduk
Två flaskor på 60ml i förpackning tillsammans med en mikrofiberduk i standardstorlek 18x18 cm. Så här gör ni: Duscha direkt på linserna du skall rengöra, eller fukta mikrofiberduken. Tänk på att mikrofiberduken skall rengöras regelbundet. Blås/borsta alltid bort löst sittande damm, sandkorn och l...
www.naturbutiken.se
Men känns lite udda att köpa rengöring till sin kamera från en naturbutik. Men visst måste det vara samma rengöring som säljs i kamerabutiker...
Anledningen till att jag frågar är att jag en gång köpte helt fel och den lämnade en fet hinna på hela objektivet. Därför har jag blivit lite försiktig.
Senast ändrad: