Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöring av sensorn.

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap130415

Avslutat medlemskap
Jag har en 350D som jag skulle behöva göra rent.....


Jag vill inte gö det själv. Men skulle vilja ha det gjort snabbt under veckan. Har uppdrag till helgen. Nån som vet var jag ska vända mig?!

I Göteborg....
 
A E Fotoservice, Storgatan 35.
Innan jag började rengöra sensorn själv gick jag till A E.

Har för mig at en "renblåsning" kostar 250 kr och om det behövs rengöras med vätska tror jag att det kostade 350.

/Ingvar
 
Eller också till
Canon Servicecenter
Krokslätts Fabriker 16, 43137 MÖLNDAL, 031 - 720 34 80
500 kr + moms. Säger att de gör det över dagen om man lämnar på morgonen.
 
Canon Servicecenter
Krokslätts Fabriker 16, 43137 MÖLNDAL, 031 - 720 34 80


Tror jag håller mig borta därifrån.
Jag har ett kanska stort problem med en av mina 350D. Och jag va där och fråga lite. Dom skulle kolla på den. tog lite över en vecka så va jag där å prata lite med dom. Dom hade inte ens kollat på den. Så jag fick ta hem den ändå. Sen har jag mailat lite med dom. Skickat lite bilder till dom. Det va typ 2månader sen. Dom har inget svar om vad som é felet eller vad dom ska göra åt det.

Lite segt, Så man får helt enkelt leva med det tills man har tid att lämna den till dom en längre tid. Se om dom kan fixa det!
 
A E Fotoservice är bra att ha o göra med, har haft inne min kamera där en gång (dock inte för sensorrengöring) och de skötte sig :)
 
Enstaka erfarenheter är trots allt inget annat än stickprov. Har fått fixat två objektiv klanderfritt av Canon men fick en feldiagnos på ett kamerahus av A E. Därmed inte sagt att någon av dem är varken bra eller dålig. Bara slumpen i aktion.
 
A E Fotoservice

Jag gick in till A E Fotoservice och fick ett väldigt bra bemötande! Mycket bra service.

Men bli lite förvånad.

Hämtade kameran och dom frågade, Har du väska till kameran. Första tanken i huvudet: Jaja, dom vill säkert sälja men en väska. Som kameran va så smutsig.

Men nä.... Fick bara en pik... STOPPA INTE NER KAMERAN I VÄSKAN:.... Du måste damsuga ut väskan innan. Så här får du kameran i en plastpåse.


haha...
 
Jag lämade min 20 D till Canon i Mölndal och det kostade ca 630 kr.Resultatet blev bra,men nu har jag fått damm på sensorn igen,och jag vill inte lägga ut så mycket pengar igen.Det får bli "Artic Butterfly" till 999:-,då kan jag göra det själv flera gånger.
Hade varit skönt om man kunde gardera sig mott damm.

Kommer att lägga A E Fotoservice på minnet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.