Annons

Rengöring av ccd

Produkter
(logga in för att koppla)

RobinL

Ny medlem
Jag undrar hur många som har erfarenhet av rengöring av detta slag. Jag har inte hittat några passande rengöringsdukar i Stockholm. När man tittar på guider på internet använder dom så kallade PEC PAD vilka är mycket billigare än något liknande jag lyckas hitta själv. Någon som vet var man kan köpa sådana i Stockholm?

Tack / Robin
 
RobinL skrev:
Jag undrar hur många som har erfarenhet av rengöring av detta slag. Jag har inte hittat några passande rengöringsdukar i Stockholm. När man tittar på guider på internet använder dom så kallade PEC PAD vilka är mycket billigare än något liknande jag lyckas hitta själv. Någon som vet var man kan köpa sådana i Stockholm?

Tack / Robin
Yfo säljer Sensor Swab och Eclipse rengörningsvätska. Det använder jag och det funkar bra. Ganska dyrt, dock.
Kolla om de har Pec Pad, det är ju möjligt. Kameradoktorn ska visst börja sälja sensorrengörning, kolla med dem.
 
De där produkterna är ju relativt svindyra om man jämför med priser som anges för sk PEC PAD i de artiklar jag pratar om(7£ 100st).
 
Ung 1kr / styck får man räkna med.

Har för mig att det var Kim som körde med samma spatel men bytte dukarna. Då kommer man ner i samma pris eller nåt sånt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.