Det är inga som helst problem med att rotera filter som pol-filter, stjärnfilter etc., eftersom det finns såväl runda som rektangulära filter i Cokin-systemet.
För övrigt bra att jag råkade få syn på den här tråden, eftersom jag nu plötsligt kommer ihåg att jag för några år sedan köpte en massa Cokin-grejer inklusive ett helt ställ med filter, prismor och mojänger för en massa möjliga och omöjliga effekter...
Hann då bara kolla lite på det hela, och sedan har de legat bortglömda i en låda längst in i en garderob. Gaggigheten har tydligen redan börjat inträda...
Får väl ta och gräva fram grejerna och inventera vad som finns, och antingen sätta igång och experimentera med dem av hjärtans lust, eller också sälja av alltihop. Med tanke på att det inte har blivit av att jag använt dem överhuvudtaget hittills, så förefaller det senare alternativet nog vara det vettigaste.
Kanske mitt "Cokin-skrot" ev. kan vara av intresse för trådskaparen? Fast "skrot" kanske inte är riktigt rätt ord med tanke på att de flesta filtren har jag aldrig ens tagit ut ur etuiet. Dock är jag rädd att jag, vid ev. intresse, kanske inte hinner med att gräva fram "skrotet" före jul, eftersom garderoben ifråga inte finns där jag bor nu, utan i en lägenhet på annan ort. Där finns i alla fall kanske runt 75 filter av alla de slag samt hållare, adapterringar och diverse specialgrunkor.
.