Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rekommendationer av objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

ChristopherC

Aktiv medlem
Bah. Blev lite sur på mitt 28-135 och vill skaffa mig ett par fasta objektiv istället. 50 och 90 har jag, vad tycker ni jag ska köpa för objektiv som passar canon EOS?
 
jag skulle nog satsa på ett sigma eller canon vidvinkel, 28 mm. antingen 2,8 eller 1,8 i ljuskänslighet beroende på vad man hittar på begagnatmarknaden. om du nu ska leta där. jag har ett sigma 28/1,8 som jag är skitnöjd med, nu fick jag det svinbilligt, annars hade jag nog nöjt mig med ett 2,8.Sigma AF 28/1,8 II Aspherical ska dock vara bättre än Sigma AF 28/1,8 om man tittar på photodos tester.


behöver du mer tele än 90 känner du?
där har jag nog förrsten inga tips ändå.-)
 
ariadne skrev:
jag skulle nog satsa på ett sigma eller canon vidvinkel, 28 mm. antingen 2,8 eller 1,8 i ljuskänslighet beroende på vad man hittar på begagnatmarknaden. om du nu ska leta där. jag har ett sigma 28/1,8 som jag är skitnöjd med, nu fick jag det svinbilligt, annars hade jag nog nöjt mig med ett 2,8.Sigma AF 28/1,8 II Aspherical ska dock vara bättre än Sigma AF 28/1,8 om man tittar på photodos tester.


behöver du mer tele än 90 känner du?
där har jag nog förrsten inga tips ändå.-)

Nja, när det gäller tele så blir det nog isåfall ett rätt grovt tele och det blir en senare fråga. Jag är mer typen som fotograferar nära motivet.

Det där Sigmat kan det nog bli, det 28/1,8 II Aspherical alltså. Håhåjaja. Nån som vill köpa mitt 28-135 IS USM?
 
Jag skulle säga antingen ett 28mm eller både 24 och 35mm. Jag är våldsamt förtjust i 35mm, men har aldrig tyckt om 50mm, men smaken är ju som baken.

/Pontus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.