ANNONS
Annons

rekommendation av 1Gb minneskort till Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Glock skrev:

En annan sak som jag funderat över är hur högre ISO-tal kan ta mer plats på kortet än lägre? Med ISO 100 kan jag ta 425 bilder med 1GB Microdrive, men i ISO 200 kan jag bara ta 405 bilder.
Det beror på att bilden innehåller mer brus i ISO 200, vilket gör att den inte kan komprimeras lika mycket som en ISO 100-bild.

Antalet bilder är dock bara en uppskattning av kameran, jag tycker ofta att det går in fler än vad som anges.

Glock skrev:
Testa själv så får du se. Lita inte så mycket på andras tester av grejer. IBM Microdriven är snabbare än vad mitt SanDisk 512MB Ultra är.

Det är ju fel i uppgifterna på länken du skickade. Där står att kameran inte kan ta bilder igen förrän allt har skrivits till kortet, det är helt fel,
Det står inte så. Läs en gång till. Om du ska kommentera saker i forumen kan du väl bemöda dig med att läsa det du kommenterar.
Det står att om bufferten är full (9 bilder) så krävs att minst en bild sparats till kortet innan nästa bild kan tas.
För att kunna titta på bilderna (review) krävs att alla bilder skrivits till kortet.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar