ANNONS
Annons

Reklamfilm

Produkter
(logga in för att koppla)
Vinden och det kassa ljudet stör fruktansvärt så jag slutade titta.
Gör om gör rätt.
Detta inte menat som kritik utan tips ;-)

//Julle.

Samma här.
Varför är motorn igång på lastbilarna nät de blir intervjuade? Hör inte ett skvatt!

Jag tyckte den var bra ;)

Motorljudet störde inte mig överdrivet mycket, däremot så verkar allt filmat med en GoPro kamera ställd till max fisheyevidvinkel vilket gör lastbilarna starkt förvrängda med böjda skåp mm.

Tycker den var jättebra! Behöver dock ingen hjälp med någon reklamfilm, men kul att se. Go, framåtanda och skön känsla. Nej, jag är inte lastbilschaffis eller volvofan. En fräsch reklamfilm tycker jag :) Till er som klagar på vind och gående motorer, gör om det där och fånga samma känsla och entusiasm utan dessa platsbundna omständigheter! Textningen var toppen, då inte bara vind och motorer, utan även dialekt försvårade förståelsen. Nu får jag väl på skallen här bland teknikfreaken på FS, men det får jag ta. Toppen tyckte jag.

däremot så verkar allt filmat med en GoPro kamera ställd till max fisheyevidvinkel vilket gör lastbilarna starkt förvrängda med böjda skåp mm.

Ja, men det är ju det som bidrar till känslan och intrycket tycker jag, man sitter liksom där bakom ratten och landskap och trafik rusar förbi och man bildar sig sin uppfattning av vad som sker. Inte alls dumt i mina ögon.

Ja, men det är ju det som bidrar till känslan och intrycket tycker jag, man sitter liksom där bakom ratten och landskap och trafik rusar förbi och man bildar sig sin uppfattning av vad som sker. Inte alls dumt i mina ögon.

Jo för landskapsbilderna, håller jag med, men inte vid intervjuerna med deformerade bilar precis bakom personerna.

Vinkel /Gopro

Motorljudet störde inte mig överdrivet mycket, däremot så verkar allt filmat med en GoPro kamera ställd till max fisheyevidvinkel vilket gör lastbilarna starkt förvrängda med böjda skåp mm.

Hej,
Det är jag som gjort den.
Finns det möjlighet att ställa vinkeln på Gopro ??

Till alla som svarat i tråden

Lite bakgrund.
Normalt fotar jag på amatör nivå men ville prova på att jobba med film lite mer aktivt.Jobbar således inte med film, marknadsföring eller reklam på företaget utan är väldigt mycket glad amatör.

Kamera är en D3000 och lånat en Gopro. Redigeringsprogramet är den som följer med när Du köper en Mac.

Är tacksam för alla tips jag fått och ser det absolut inte som negativt om man inte gillar den..utan ser det som...just ett tips.

Bruset och motorerna valde jag att ta med just för att överför en känslan som att Ni deltog i filmen...lite konstigt uttryck men ni förstår kanske vad jag menar ..

Mvh Tubbe

Hej,
Det är jag som gjort den.
Finns det möjlighet att ställa vinkeln på Gopro ??

Till alla som svarat i tråden

Lite bakgrund.
Normalt fotar jag på amatör nivå men ville prova på att jobba med film lite mer aktivt.Jobbar således inte med film, marknadsföring eller reklam på företaget utan är väldigt mycket glad amatör.

Kamera är en D3000 och lånat en Gopro. Redigeringsprogramet är den som följer med när Du köper en Mac.

Är tacksam för alla tips jag fått och ser det absolut inte som negativt om man inte gillar den..utan ser det som...just ett tips.

Bruset och motorerna valde jag att ta med just för att överför en känslan som att Ni deltog i filmen...lite konstigt uttryck men ni förstår kanske vad jag menar ..

Mvh Tubbe

Trevlig film! .. sagt av en som aldrig gjort något alls i den varan (redigerat etc)

En sak: Vid ca 3:30 syns en kamera längst ner i höger hörn en stund. Spelar ju ingen roll på en film gjord "på kul" men kan vara bra att ha koll på med så mkt vidvinkel...kan ju vara annat som hamnar i bild som inte ska vara där om man inte har maxkoll på det.
Trevlig film! .. sagt av en som aldrig gjort något alls i den varan (redigerat etc)

Jepp...jag som fotar samtidigt , kommer ihåg att jag såg de nu när du nämner det.
Men glömde det igen :O(( Men således kom jag också med:O))..typ Hitchcock.
Lite lurigt att vara ensam och filma, film handlar mycket om olika vinklar......tycker jag.

Ett förtydligande,

Mina tankar med filmen är att presentera en produkt. Men nummer 1 är att ge våra gäster en återspegling av en trevlig dag. Vi skickar nämligen ut information direkt till de som deltog
så de får ta del och se filmen. Efter ett tag tar vi bort den.

/ Tubbe

Jepp...jag som fotar samtidigt , kommer ihåg att jag såg de nu när du nämner det.
Men glömde det igen :O(( Men således kom jag också med:O))..typ Hitchcock.
Lite lurigt att vara ensam och filma, film handlar mycket om olika vinklar......tycker jag.

Ett förtydligande,

Mina tankar med filmen är att presentera en produkt. Men nummer 1 är att ge våra gäster en återspegling av en trevlig dag. Vi skickar nämligen ut information direkt till de som deltog
så de får ta del och se filmen. Efter ett tag tar vi bort den.

/ Tubbe

"Hitchcok" hahaha, den var bra!

Ok, du jobbar i lastbilsbranschen allstå. Som sagt, jag tyckte filmen var trevlig som den är, inkl den aningen synliga "dolda kamera-mannen" ;-)

På mina GoPro Hero2 kan man välja FOV 127grd eller 170 grd bildvinkel, se sidan 20 i manualen.

Ok, hade ingen aning om det. Fick of inte med någon manual vid lånet men hade säkert inte läst den.

Ser att det är gigantiskt mycket inställningar som jag inte visste om...en fjärrkontroll gör sig väldigt användbar eftersom jag gör allt själv......för lastbilarna backar inte gärna tillbaka.......

Tack för tipset.

Ps skönt att ingen såg på sekvensen när jag filmar genom skogen är inte horisont linjen rak ds

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar