Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reklam på inloggningssidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Pihl

Aktiv medlem
Reklam på fs-inloggningssida, trots att man är betalande medlem??
Det var det fräckaste... Snacka om att nonchalera sina betalmedlemmar.
Fotosidan borde istället värna och vara rädd om de betalande medlemmar de har.

Vi är väldigt måna om våra betalande medlemmar. Jag blir osäker vilken sida du menar. Inloggning är denna och där borde ingen reklam synas https://www.fotosidan.se/login.htm
Jo, hela förstasidan täcks av en stor reklamskylt, som man måste klicka bort "Gå direkt till..." för att komma till själva inloggningssidan, så att man kan logga in. Nytt för idag. Har provat tre olika datorer nu, och samma på alla tre. Win 7, Google Chrome.

Bilagor

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    492.9 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Ja det är en annonsyta vi haft ett par år och den har en annonsör sen ett par dagar och kommer ha ett par veckor. Den syns inte hela tiden. På många ställen slipper Plusmedlemmar reklam men vissa ytor måste få finnas. Och det är en relevant annons inom foto. Annonsintäkter är tyvärr avgörande för att det skall gå runt. Så klicka förbi och tänk att det är för en bra sak den finns.

Ja det är en annonsyta vi haft ett par år och den har en annonsör sen ett par dagar och kommer ha ett par veckor. Den syns inte hela tiden. På många ställen slipper Plusmedlemmar reklam men vissa ytor måste få finnas. Och det är en relevant annons inom foto. Annonsintäkter är tyvärr avgörande för att det skall gå runt. Så klicka förbi och tänk att det är för en bra sak den finns.
Men det är just sånt man betalar medlemsavgift för att slippa.

Det behöver de knappast veta om de låter bli att lägga en annons före inloggning. Det måste väl gå att få upp den blaffan på sidan två om man inte loggar in.
Sidan två? Inloggningssidan alltså? För det är ju direkt i roten på fotosidan.se som man får se annonsen. Det hade du förstås märkt om du hade testat. Tycker man att detta är störande och vill logga in varenda gång man besöker sidan, istället för att fortsätta vara inloggad, får man väl lägga ett bokmärke på inloggningssidan. Såvitt jag kan se vid ett snabbt test så visas ingen annons där.

Och för att förtydliga. Den annonsen ligger inte före inloggning, den ligger innan startsidan (oinloggade eller inte). Den är begränsad så den ska inte synas varje gång heller. Sen är det som ztenlund säger - vi kan inte ta bort annonser om man inte loggat in.

Vi ställer in mer och mer så att stora annonser inte ska visas för plus-medlemmar.

Och som sagt annonser krävs för att finansiera verksamheten där mantimmar (skribenter, redaktörer, utvecklare) är den största kostnaden efter drift/underhåll. Så om ni står ut med lite stora annonser då och då så kan vi skriva fler artiklar och utveckla sajten.

Och för att förtydliga. Den annonsen ligger inte före inloggning, den ligger innan startsidan (oinloggade eller inte). Den är begränsad så den ska inte synas varje gång heller. Sen är det som ztenlund säger - vi kan inte ta bort annonser om man inte loggat in.

Vi ställer in mer och mer så att stora annonser inte ska visas för plus-medlemmar.

Och som sagt annonser krävs för att finansiera verksamheten där mantimmar (skribenter, redaktörer, utvecklare) är den största kostnaden efter drift/underhåll. Så om ni står ut med lite stora annonser då och då så kan vi skriva fler artiklar och utveckla sajten.

Jag som trodde att ni jobbade gratis!??!!

:cool:

Skämt åsido.
Jag står ut med annonser. Den som köper en veckotidning, vilken som helst, får stå ut med annonser. Den som abonnerar på tv-kanaler och streamingtjänster får ofta stå ut med annonser.

Jag betalar inte för fotosidanmedlemskap, och ändå är annonserna väldigt få. Så fortsätt jobba på. Ni jobbar bra!

Om man jämför med andra sidor på nätet tycker jag det är ganska rimligt med annonser på fotosidan. Jag är betalande men har ändå annonserna på för jag störs inte av dem och de flesta är ju faktiskt inom intresseområdet.

Vad för annonser är det man ska slippa om man är PLUS-medlem? Jag har ju hela högermarginalen full med annonser, just nu 11 stycken. Det är inget som stör mig alls, så allt är lugnt. Bara nyfiken. Jag är ju PLUS-medlem, har dock inte läst på vad det har för effekt på annonser.

Vad för annonser är det man ska slippa om man är PLUS-medlem? Jag har ju hela högermarginalen full med annonser, just nu 11 stycken. Det är inget som stör mig alls, så allt är lugnt. Bara nyfiken. Jag är ju PLUS-medlem, har dock inte läst på vad det har för effekt på annonser.
"Stora annonser", för vilket det finns ett val någonstans i inställningarna där man kan välja att se dem eller inte. Nu har jag inte tittat idag, men t ex igår låg det en annons ovanför forumet för Fuji GFX.

Sidan två? Inloggningssidan alltså? För det är ju direkt i roten på fotosidan.se som man får se annonsen. Det hade du förstås märkt om du hade testat. Tycker man att detta är störande och vill logga in varenda gång man besöker sidan, istället för att fortsätta vara inloggad, får man väl lägga ett bokmärke på inloggningssidan. Såvitt jag kan se vid ett snabbt test så visas ingen annons där.
Men det var redan EN sida man skulle ta sig förbi för att komma till inloggningen. Nu med reklamen, så är det TVÅ sidor. Det vill man gärna slippa när man betalar för sidan.
"Såvitt jag kan se vid ett snabbt test så visas ingen annons där." Det är ju för att det ligger kvar i internethistoriken. Så fort du tömt den, så kommer du att få upp reklamen igen.

Men det var redan EN sida man skulle ta sig förbi för att komma till inloggningen. Nu med reklamen, så är det TVÅ sidor. Det vill man gärna slippa när man betalar för sidan.

Om du inte vill vara inloggad så kan Fotosidan, som påpekats, rimligen inte veta att du har betalat.

"Såvitt jag kan se vid ett snabbt test så visas ingen annons där." Det är ju för att det ligger kvar i internethistoriken. Så fort du tömt den, så kommer du att få upp reklamen igen.

Nej, jag testade förstås i en privat flik. Det jag menade var att göra som elmfeldt skriver ovan.

När vi nu diskuterar reklam på FotoSidan ....,
...... och redaktör Elmfeldt är villig att diskutera med oss.

Reklam.
Okey. Det får man väl acceptera.
Redaktören har förklarat de ekonomiska skälen bakom.

Reklamen bör vara relaterad till fotoprodukter.
Den ska vara "seriöst" utformad.
(t.ex. inte kränkande, osaklig. etc.)
Det ska vara från "seriösa" företag.
(t.ex. följer konsumentverkets regler)
Här har jag inga anmärkningar.

Reklamsidan som ligger före vanliga Start-Sidan, det som denna tråd tog upp.
Jag gillar det inte. Det känns för påträngande. Överrumplande.
Som TS skriver, är jag betalande plusmedlem. Då hade jag helst sluppit sådant.
Men. Okey.
Ifall den typen av reklam ger FotoSidan väldigt betydande inkomster.
Då kan jag kanske stå ut med det.
Fråga 1: Hur mycket får FotoSidan in på en vecka med sådan reklamsida?
Fråga 2: Hur kommer det sig att det mest brukar vara ett specifikt företag (en kameratillverkare) som utnyttjar den reklammöjligheten?

På det ställe där de redaktionella artiklarna finns, dyker det ibland upp "artiklar", som inte är artiklar, fast de ser ut som artiklar.
De låtsas "utbilda" läsarna. Fast syftet är att sälja ett specifikt företags produkter.
Med små bokstäver står ordet "annons". Och någon liten text av typen "denna artikel är en annons" eller om det var "denna annons är en artikel". (ungefär så).
Första gången missade jag det.
Idén är enkel. Placera reklam bland redaktionell text, reklam som ser ut som redaktionell text.
Sådant är alltid oacceptabelt, tycker jag.
Än värre på ett ställe/forum med betalande medlemmar.
Fråga 3: Hur mycket får FotoSidan in på en sådan "annons-artikel"?
Fråga 4: Hur kommer det sig att det mest brukar vara ett specifikt företag (en skärmitllverkare) som utnyttjar den reklammöjligheten?

Jag utgår från att priser på köpbara reklamplatser inte år något som hemlighålls, och att, dessutom, betalande medlemmar får insyn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar