Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Regnskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

Mayhem77

Aktiv medlem
Hallå,

ska ut och fota en Enduro-tävling imorgon och det kan bli en del snö som faller. Är det ngn som har tips om vad jag kan använda som regnskydd då jag inte hann med att åka in till Scandinavianphoto och köpa ett idag.

Mvh Niklas
 
Jo det är precis vad jag tänkt på, men tänkte höra mig för om det finns något bättre alternativ ändå.
 
Lite sent men ett tips ändå.
Vad sägs om benet alternativt en del av armen från ett regnställ, beroende på vilken glugg du använder dig av? Jag har gjort ett eget och får man tag på genomskinlig mjuk plast kan man tom göra så man ser displayen. Behöver inte kosta mer än en 50 lapp att göra om man ska köpa alla delarna.

Inköpslista:

Regnbyxor
Mjuk genomskinlig plast
Ögonmussla (om man vill få det riktigt tätt)
plastlim

Prova att söka i gördetsjälvforumet. Finns en tråd som tar upp en massa tips.

mvh

Peter
 
Ingen dum idé alls.. Jag hittade en tjockar eplastpåse där vi fck en filt i nu i julas. Den klippte jag till och tätade. Vart faktiskt riksigt bra. Dock så ska jag köpa in en riktigt... AquaTec verkar schyssta...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.