ANNONS
Annons

Registrering på CF-kort Canon 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikHagman

Ny medlem
Hej.

Jag har en Canon 40D och har nu en fråga.

I baszonen står det i sökaren att det är 60 bilder som max i "max. antal bilder i bildserien" men i kreativa zonen står det att det är 6 bilder. Jag är nästan helt säker på att det har stått 60 bilder som max även i kreativa zonen. Har jag kommit åt någon inställning? Om jag ändrar matningsmetod till bildserie med hög hastighet i kreativa zonen så stannar ju kameran direkt pga av att det står busy och att den hela tiden måste föra över bilderna till kortet. Tacksam för svar.

Mvh Fredrik

Troligtvis har du kommit åt någon inställning. Kolla:
-ISO pressning
-Brusreducering
-Vilken bildkvalitet du ställt in (denna är det säkert...)

Good luck Jim!
This message will selfdestruct in 5 seconds...

Utan att veta exakt vilka inställningar du har så gissar jag att du använder raw-format (eller raw+jpg) i "kreativa zonen". Eftersom dessa bildfiler är så mycket större fylls kamerans buffert mycket snabbare än om du bara plåtar i jpg (som i baszonen).

Hej Erland.

Tack för snabbt svar. Har kollat inställningarna och det är inställt på jpeg. Testade även med raw och det är 6 bilder då också. Vad kan jag har gjort? Ställer jag den i läge sport i baszonen så står det 60 och kameran tar kort utan att "staka" sig.

Tack Andreas!

Det var brusreduceringen. Tyckte jag kollat allt, började nästan tro att det var fel på kameran. Toppen att det finns människor som du. God fortsättning!

Mvh Fredrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar