Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reflekta Digitdia Evolution ... ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Polar300

Aktiv medlem
Vi diskuterar ju gärna dia - digitalisering här,
men hur jag än söker så hittar jag ingen diskussion om 'Reflekta Digitdia Evolution'
Så, är det någon som har en, som har använt en
- eller har erfarenheter / åsikter om den att dela med sig av?
/Odd

Har bara erfarenhet av en tidigare modell. Den var otroligt långsam men är det 5sek/bild som de påstår så verkar det problemet löst. Dessutom är den inte längre en skanner i bemärkelsen att den skannar bilden utan fotograferar av bilden mha 1/2;3 tums sensor. Vilket förklarar hastigheten.
En annan sak som krånglade var att den var känslig för vilka ramar som använts och att de lutade åt rätt håll i magasinet.vilket kunde avhjälpas med en bok så att apparaten lutade och tippade ramarna åt rätt håll.
Ingen aning hur den nya programvaran är som följer med men den gamla fungerade utmärkt med VueScan.

Har ingen erfarenhet av eller kunskap om just den modellen, men min generella upplevelse är att en bra kamera med makroobjektiv är helt överlägset en scanner.

... men min generella upplevelse är att en bra kamera med makroobjektiv
är helt överlägset en scanner.
Inte när det gäller automatik och större volymer råskannande av magasinerade dia.
Kamera+makro är bra till (den eventuella) högkvalitetshanteringen av några enstaka dia - efter mängdhanteringen. IMHO...
Vad jag vill ha tag i är erfarenheter av just Reflektamaskinerna.
/Odd

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar