Annons

Redigerings program med antivirus`?

Produkter
(logga in för att koppla)
Citat från http://www.vnunet.com/vnunet/news/2205034/virus-bulletin-reveals-latest

Denna test gjordes i December 2007

In order to pass the test, vendors needed to identify 100 malware samples as well as avoid reporting false positives on clean samples.

Kaspersky failed the test by missing one virus from the list, while Sophos missed eight. Trend Micro missed four virus samples, failing VB100 certification for the fourth time in five tests.

Trend Micro products had passed 13 consecutive VB100 tests. The company declined to comment on the results.

Other notable security products failing the VB100 test included PC Tools' Spyware Doctor, which recorded two false positives, and Norman Virus Control, which missed 14 samples and recorded six false positives.

Companies whose products passed the test included BitDefender, Symantec, McAfee, Sunbelt and Microsoft.

Jag kör Norton AV på jobbet, inga problem vad jag och andra har sett. Visst, vi har kraftiga laptops men märker inget speciell prestanda försämring.

Hemma kör vi Norton 360, märker ingen speciell prestandaförsämring här heller (nya datorer dock). Dock är 360 precis som någon sa, svår att kontrollera. Passar nog bäst för familjen som inget kan om datorer.

Har testat AVG - är toppen och är gratis. Dock missar man brandvägg mm om du inte betalar (kan dock vara värt det kanske). Det ända med AVG är att den är lite "paranoid", den har larmat om trojaner ett antal gånger men där det inte har varit så (har testat med ett antal olika AV program för att kolla om så var fallet, AVG var det enda av Norton, F-secure, Avira, Norman som rappoterade).

Avira är underskattat, enkelt och tar ingen kraft, dock får man endast AV och inget mer - AVG ger mer fördelar.

F-secure har jag kört via Telia. Var tvungen till att ominstallera F-secure då programemt hade själv drabbats av Virus :), efter ett par kvällar var det ur världen. Vid ominstallationen var F-Secure mycket bättre och funkade bra - gratis på en dator om du har Telia bredband.

Anledning till vårt val av Norton 360, var att det gick att få på 3-datorer, föräldrakoll samt att om alla har samma AV så känner man igen sig etc. Visst alla ha samma möjlighet att bli drabbad av samma virus eller dyl om den släpper igenom.

Mvh
Peter

Vill också rekomendera AVG, både betal och gratis versionen. Gratisversionen har stoppat en hel del bus från nätet för mig, och den tvekar inte på de hellr. öppnar man en mapp med nån form av trojan ellr liknande larmar den direkt.
Slöar hellr inte ner datorn, ligger där så snällt i bakrunden o skyddar bara, segar hellr inte nämnvärt ner datorn i uppstarten.
Väldigt lätt förstårligt och relativt snyggt med. Ett klockrent program. Brandväggen konfigurerar man också väldigt enkelt och kommer snabbt igång. Uppdateringarna sköts också snabbt och enkelt, och ger full kontrol över programet och vilka funktioner som behöva updateras.

Hade AVG gratisversionen ett tag och gillade den så bra att ja nu skaffat AVG Internet Security. Rekomenderas starkt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar