Annons

Redigera bröllopsbild,lite utmaning

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag fotade ett bröllop och har redigerat de flesta bilderna utan några större problem, men ett par bilder, där jag har fotat bruden bakifrån, syns hennes bh band under spetsen på klänningen och jag har fått frågan om detta går att fixa.
Jag tänkte först testa men undvek eftersom de enda sätten jag vet skulle förstöra mönstret i spetsen. Har ni några tips?
Jag jobbar i Photoshop. Bifogar ett exempel
 

Bilagor

  • 4628 web.jpg
    4628 web.jpg
    74.5 KB · Visningar: 241
Min första tanke är att lokalt justera färgerna för att ta bort bandets distraherande avvikande färgton. På så sätt får bandet vara kvar och klänningens spets oförändrad men bandets färg och ljushet går hand i hand med ryggpartiet i övrigt.
 
Min första tanke är att lokalt justera färgerna för att ta bort bandets distraherande avvikande färgton. På så sätt får bandet vara kvar och klänningens spets oförändrad men bandets färg och ljushet går hand i hand med ryggpartiet i övrigt.
Tack, jag har själv funderat i de banorna men har inte riktigt klurat ut hur jag, praktiskt, ska göra. Jag får experimentera lite 😊
 
Konstig inställning, tycker jag. Inte från dig, men från bruden. Hon har ju på sig det som hon valt att ha. Och sen ska fotografen trolla med knäna...

Är väl lätt att missa något sådant och sedan när man ser det i efterhand eller någon påtalar det så blir man hyperfokuserad på det. Likt pilen i Fedex-logotypen. När du väl sett den så kan du inte låta bli.

För oss fotografer så är väl stolpen som sticker ut från huvudet istället det klassiska exemplet. Som nybörjare ser du inte ens det och som erfarenhet fotograf så är det lockande att klona bort den. Till den grad att t.o.m. John Filos Pulitzer-vinnande bild blev retuscherad av någon.

Klart man vill ha bästa möjliga minne från en av de stora dagarna i sitt liv.
 
Är ljusgrå/vit eller hudfärgad BH jättedyrt, eller jätteovanligt, eller?
Att svart eller rött gick bort ur hennes huvud tidigt det inser jag,
men hudfärgat? Frågar jag som kille...
/Odd
 
Är väl lätt att missa något sådant och sedan när man ser det i efterhand eller någon påtalar det så blir man hyperfokuserad på det. Likt pilen i Fedex-logotypen. När du väl sett den så kan du inte låta bli.

För oss fotografer så är väl stolpen som sticker ut från huvudet istället det klassiska exemplet. Som nybörjare ser du inte ens det och som erfarenhet fotograf så är det lockande att klona bort den. Till den grad att t.o.m. John Filos Pulitzer-vinnande bild blev retuscherad av någon.

Klart man vill ha bästa möjliga minne från en av de stora dagarna i sitt liv.
Ja, BH-bandet såg hon. Men inte P-skylten på höger arm.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.