Annons

Red eye - var är den?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eva R

Aktiv medlem
Jag laddade ned plug-in Red Eye och följde anvisningarna för hur den skulle kunna införlivas i PS. Allt verkade fungera utmärkt, men nu kan jag inte hitta den i PS. Var finns den? Red Eye ligger också som en ikon på skrivbordet. Öppnar jag den ikonen kommer jag till PS, där jag alltså inte hittar den. Hjälp!

Förmodligen under filtermenyn.. Är det ett action (macro) så återfinns den i macropaletten..

Det är det som är problemet, den finns inte under filter - other eller bland actions. Jag har inte den blekaste aning om var den tog vägen, men den bör ha hamnat i PS eftersom det är dit jag kommer när jag försöker öppna den. Var finns makropaletten?

Alt+F9, men det är möjligt att du måste importera den..genom att klicka på den lilla pilen(trekanten)

Alt + F9 fick fram actions som jag redan hade. Jag trodde mikroactions var något annat. Att trycka på den lilla pilen gav inget resultat. Vad gör jag nu?

Eva R skrev:
Att trycka på den lilla pilen gav inget resultat. Vad gör jag nu?
Det räcker inte att trycka på pilen, du väljer väl "Load actions" i menyn som dyker upp också? Då kan du bläddra fram din action, om det nu är en action.

Vad heter filen du har fått i efternamn?

Den heter RedEye.8BF. Jag har lyckats få in den via filtermenyn. Tack snälla för att ni hade tålamod med mig.
Jag laddade även hem demoversionen av NeatImage och får inte in den heller i PS. Den går att använda ändå men vore kul att få in. Vad gör jag för fel där då?

Neat Image skall väl oxå dyka upp under filter..

Eller om det nu var ett fristående program....

Jo..så är det nog..

Det verkar som om det enbart var fristående. Jag blev lite lurad av manualen där det fanns två olika sätt att få en det i PS. Jag antar att det är samma manual för demo som ordinarie.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto