Jag tycker inte att idén med att ge betyg på kommentarerna är så bra. Jag tror att det finns allt för många som tar illa vid sig vid ett eventuellt risande och skulle därför ge igen! Nu hoppas jag att så inte sker, men jag kan få den känslan ibland!
Ett ex på som jag tycker inte är några givande kommentarer är de till följande bild. Det ska tilläggas att de tre som har skrivit kommentarerna skriver också mycket kreativare bildkommentarer och ska därför inte känna sig påhoppade!
Muskel-Nissan av Joni Mälkki
I motsatthet har jag inte någon direkt länk till någon bild, däremot tror jag att många kan hålla med mig om att när bla Per-Arne Andersson och Ulf Ackelid har varit framme lämnas ett mycket litet utrymme kvar för resterande att komma på något kreativt att säga som inte redan är sagt.
Så om betyget på satta kommentarer ska vara för de mest kreativa och givande kommentarerna kommer vi troligen få en kreativitetselit på max 10 personer som ALLA vill ha en kommentar av. Vid en snabb sökning på de 50 mesta kommenterarna är där 6 st personer som har mer än 200 tecken i snitt per kommentar. Det bör också visa på vilka som ger kreativa kommentarer. Sen finns det ju dom som kan ge en kreativ kommentar som är mycket kärnfullare och med andra ord som använder sig av mycket mindre textmängd!
Vad vill jag då ha sagt med det här? Jo, att med den statistik som finns och av medlemarnas fotosidor kan man få fram mycket mer fakta om en person än vad ett betyg skulle kunna göra på vederbörande.
Betyget kan vara bra för de som inte kan komma på något kreativt och utvecklande, för fotografen, att skriva, men som vill ge en bedömning av en bild! Sen tycker jag att om man inte vill ha betyg satt på sina bilder ska man kunna välja bort den funktionen samtidigt som man laddar upp bilden på fotosidan!
Näe, inga betyg på satta kommentarer för min del!