Annons

RawShooter to Lightroom migration tool

Produkter
(logga in för att koppla)

nabbor

Aktiv medlem
Någon som testat verktyget för att föra över sina gamla inställningar i RSP till LR och kan ge lite synpunkter på hur det fungerar.

På adobes sida står detta:
Corrections where settings in RawShooter Premium have little or no similarity to settings available in Photoshop Lightroom are not converted. This includes the following adjustments:
¤ Hue
¤ Color balance
¤ Noise reduction
¤ Detail extraction
¤ Curve/levels adjustments.

Känns som om framförallt curve/level är bland de vanligaste justeringar man gör med sina raw-filer. Tex handlar 90% av mina RSP korrigeringar om nivåer och kurvor.
Är det så att adobe efter ett halvårs väntan har släppt ett värdelöst konverteringsprogram?!?

Hur hanterar migration tool "snapshot-flikarna" i RSP, som ju kan liknas vid virtuella kopior?

Var kanske otydlig i mitt förra inlägg.
Jag undrade helt enkelt om någon testat migration tool och kan komma med synpunkter på hur den fungerar. Det borde ju finnas massor av folk här som gått över från RSP till LR och som vill föra över sina gamla inställningar.

Laddade hem och gjorde en snabb test. Svårt att säga något men programmet är så litet så använder du Lightroom idag kan det vara värt att testa. Fick överlag lite varmare bilder och det blev lite dragande i spakarna i LR få att få fram nåt liknande...

Nu använder jag Bibble Pro istället och har kvar RSP för tidigare foton.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar