Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
rawconverter med enklare bildbehandling.
- Trådstartare hailstorm
- Start datum
avslutat_bj
Aktiv medlem
Jag tror inte att den produkten finns, eller skulle vara lönsam att tillverka.
Om man ändå gör sig "besväret" att använda RAW, vill man förmodligen ha ett kraftfullt bildbehandlingsprogram också.
RawShooter plus Irfanview, kanske?
RawShooter plus Photofiltre, kanske?
www.irfanview.com
www.photofiltre.com
Om man ändå gör sig "besväret" att använda RAW, vill man förmodligen ha ett kraftfullt bildbehandlingsprogram också.
www.irfanview.com
www.photofiltre.com
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Raw Shooter Essential har visst crop. Du kan också ändra lutning på bilden så att horizonten blir korrekt. Jag tycker att det är ett kanonprogram att börja fixa bilden med.
Ola_H
Aktiv medlem
Aperture om du kör en ny Apple. Programmet har fortfarande en del barnsjukdomar, men jag tar ändå alla chanser jag kan att rekomenderadet.
Egentligen är det inte en rawconverter dock, eftersom man jobbar i rawformatet hela tiden och bara sparar ut i annat lämpligt format i slutet. Det gör alltså raw till själva arbetsformatet istället för något slags för-produkt.
Egentligen är det inte en rawconverter dock, eftersom man jobbar i rawformatet hela tiden och bara sparar ut i annat lämpligt format i slutet. Det gör alltså raw till själva arbetsformatet istället för något slags för-produkt.
avslutat_bj
Aktiv medlem
Nej. RawShooter Premium har crop.Thomas Olinger skrev:
Raw Shooter Essential har visst crop.
Nej, men det går att göra i RawShooter Premium.Du kan också ändra lutning på bilden så att horizonten blir korrekt.
Jodå. RawShooter Essentials är jättebra och gratis. RawShooter Premium är ännu bättre men inte gratis.Jag tycker att det är ett kanonprogram att börja fixa bilden med.
peter_wahlström
Aktiv medlem
C1 Pro har rätt många mumsiga funktioner. För att inte tala om färghanteringen...
Beskära och räta upp är två välanvända funktioner jag använder flitigt. Hur bra som helst!
Funktionerna finns dock inte i LE-versionen.
Mvh /Peter
Beskära och räta upp är två välanvända funktioner jag använder flitigt. Hur bra som helst!
Funktionerna finns dock inte i LE-versionen.
Mvh /Peter
hailstorm
Aktiv medlem
BengtJohnsson skrev:
Jag tror inte att den produkten finns, eller skulle vara lönsam att tillverka.
www.irfanview.com
www.photofiltre.com
ska kika på dessa två... jag vill inte köra i ps då den är såååå jääääävllaaa tung (sitter på en gammal socketAbarton så ja... tungt går det tills jag fått hem min macbook).
WaterMelonMan
Aktiv medlem
Spana in Picasa2 (picasa.google.com). Det är gratis, och fungerar alldeles utmärkt för att snabbt kolla över dina bilder, göra mindre justeringar, pch bränna CD-skivor med bildspel att ge bort. Dessutom verkar det innehålla en 'smart sharpen'-funktion som gör att bilderna blir snygga oavsett upplösning.
Klarar i alla fall att visa de RAW-filer jag får från min 350D.
hailstorm
Aktiv medlem
WaterMelonMan skrev:
Spana in Picasa2 (picasa.google.com). Det är gratis, och fungerar alldeles utmärkt för att snabbt kolla över dina bilder, göra mindre justeringar, pch bränna CD-skivor med bildspel att ge bort. Dessutom verkar det innehålla en 'smart sharpen'-funktion som gör att bilderna blir snygga oavsett upplösning.
kanon... då jag också kör en 350D... ska kika. tack.