Annons

raw på canon a95?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik-Seger

Aktiv medlem
Jag har en canon a95 och vad jag har läst, bland annat på deras hemsida, att man ska kunna fota raw format, men jag hittar inte det. Hur jag än letar på kameran, och i manualen, så hittar jag inte det. Är det någon som vet hur jag ska göra? Eller har jag blivit blåst, går det inte att fota raw format med min kamera?!

Hej.

Tyvärr har du nog blivit blåst eller vad man ska säga.Jag får bara fram att det finns 3 Jpeg variationer: Superfine, Fine, Normal.

Resolution: Specifies the image resolution and quality settings. Still image resolutions are 2,592 x 1,944; 2,048 x 1,536; 1,600 x 1,200; and 640 x 480 pixels. Postcard mode also offers 1,600 x 1,200 pixel resolution for quick printing of 4x6 prints. Quality options (activated by pressing the Set button) are Superfine, Fine, and Normal. Movie resolutions are 640x 480, 320 x 240, and 160 x 120 pixels.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/A95/A95A.HTM

Isåfall har jag blivit blåst, jag är helt säker på att det både stått på canons hemsida, + på andra. Det är ju jättedåligt att det stått felaktig information på canons hemsida. Jag har blivit grundlurad. ska jag skicka ett surt brev till canon? kan det ge något?

tack för svaret.

Har för mig att det finns ett sätt att få ut RAW. Går ut på att man ska hålla nere någon eller några knappar när man startar kameran. Tror tom. att jag läst det på denna sidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar