Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
RAW på Canon 5D II??????
- Trådstartare Melmis
- Start datum
Rommel
Avslutat medlemskap
Klassiska. Du har inte installerat drivrutinerna och för över med kameran.
Lösning: för över med kortläsare eller installera drivrutinerna
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
/Stefan R. Nilsson
Melmis
Aktiv medlem
Klassiska. Du har inte installerat drivrutinerna och för över med kameran.
/Stefan R. Nilsson
Jag för över med kameran, ja....
har ingen kortläsare idag, och finns ingen kortläsare på min dator till mitt cf kort....
vad är det för drivrutiner?
Jag ska bearbeta bilden i raw i Adobe camera raw. Hur gör jag? Förslag mottages tacksamt )
Rommel
Avslutat medlemskap
Melmis
Aktiv medlem
Tack snälla för att du svarar )
De har jag i datorn, Zoom browser klarar av raw bilderna. Men i min förra kamera såg man i displayen att man tagit ett jpeg kort & ett cr (raw) kort. Men det syns inte på denna. Är det så, syns det inte förräns man för över dem i datorn, vet du det?
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Tack snälla för att du svarar )
De har jag i datorn, Zoom browser klarar av raw bilderna. Men i min förra kamera såg man i displayen att man tagit ett jpeg kort & ett cr (raw) kort. Men det syns inte på denna. Är det så, syns det inte förräns man för över dem i datorn, vet du det?
På en 7D syns det i kameran vilket format bilden har. I ditt fall raw+jpg. Men man ser det inte som två olika filer. Utan som information om bilden.
Använd inte zoombrowser för överföring. Använd den andra, som jag just nu inte kommer ihåg BSF den heter.
Petter ...
Melmis
Aktiv medlem
Eos utility.
När jag ska ladda över med eos utility står det camera is not recordnized........ Hur ska jag göra för att den ska bli igenkänd???
Melmis
Aktiv medlem
Är det en äldre version av eos utility du har på datorn? Prova att hämta hem uppdatering från Canon och installera.
JAAAA, det måste jag ju prova för sjutton!!! Åhhh hoppas verkligen det funkar.