Annons

RAW Image thumbnailer Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Mauritz_W

Avslutat medlemskap
Hej!

Någon som har hittat ett bra sätt att kunna se "Image thumbnailer" från Nikon D300 RAW filer för Windows. (Ej Vista). Det enda filer jag hittat finn inte denna filtyp med?

Vad har ni för operativ på er dator, Vista? Jag få det inte att funka med XP... Kanske dags att uppgradera.

Jag får det inte heller att fungera med tumnaglar i XP för D300 bilder?! Innan hade jag inga problem med någon av mina datorer, men nu går det inte i någon av dom. Har nu testat både Nikons egna codec (som det visserligen står att det är för Vista), samt windows egna som ju fungerade innan. Ingen som har fler tips? Jag har XP SP2.

Jap jag har testat bägge. Läser man noga så är det precis som du säger, Nikons är bara till Vista och MS egna finns inte D300 med. Jag har lagt en fråga på Nikon support och väntar på svar. Om jag får en lösning så lägger jag in den här. Någon annan som har några tips!!!!!!

http://www.nikonimglib.com/nefcodec/

Systemkrav:
Förinstallerade versioner av Windows Vista® 32-bit Home Basic / HomePremium / Business / Enterprise / Ultimate editions (Service Pack 1), Windows XP Home Edition / Professional (Service Pack 3)

Som "sandx" skrev, SP3 krävs.
Länken ovan leder direkt till senaste versionen, just nu. (ver: 1.7.0)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.