Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raw filer (30D) i bridge?

Produkter
(logga in för att koppla)
på vänstra sidan i programfönstret borde du se mappar, så via mapparna är det bara att navigera dig fram till mappen där du har bilderna. När du har valt mappen var dina bilder ligger så borde de komma upp i förhandsvisnings fönstret.
 
jimh skrev:
Sannolikt genom att ha en tillräckligt ny version av Camera Raw och Bridge.

Har installerat senaste versionen av Camera Raw, och funkar att öppna bilderna i CS2, men Bridge vill fortfarande inte visa bilderna.

Måste man göra på nått speciellt sätt, eller även tanka ner nyare version av bridge?


/Jocce
 
Måste passa på att fråga, går det att stänga av Camera Raws autokorrigering av raw bilder? Är lite irriterande att den ändrar exponeringen automatiskt!

Mvh Ingvar
 
Christoffer_B skrev:
på vänstra sidan i programfönstret borde du se mappar, så via mapparna är det bara att navigera dig fram till mappen där du har bilderna. När du har valt mappen var dina bilder ligger så borde de komma upp i förhandsvisnings fönstret.

Tack för idiotförklaringen, eller vad skall man säga?

Ja, jag vet hur Bridge funkar, men den vill inte förhandsvisa Raw.filerna från 30D:n...


/Jocce
 
Gå in på Adobes hemsida och ladda ned senaste camera raw, på sidan du laddar ner den finns en info fil där dom beskriver hur och var du ska lägga filen!

/I
 
SINGO skrev:
Gå in på Adobes hemsida och ladda ned senaste camera raw, på sidan du laddar ner den finns en info fil där dom beskriver hur och var du ska lägga filen!

/I

Har gjort det, och det funkar som sagt fint i CS2, hittar dock ingen fil som specificerar hur man skall göra för att det skall funka i Bridge...


/Jocce
 
Läste nånstans att ibland måste man uppdatera (F5) för att det ska fungera, ibland upprepade ggr. funkade inte för mig först heller men jag startade om det då funkade det...

/I
 
Jag var tvungen o köra detta, när jag uppdaterade.
Taget från adobe support.

NOTE: If generic camera thumbnails appear in Adobe Bridge, please follow the these steps:

1. Check to make sure the plug-in was installed in the correct directory in Step 6 above.
2. Start Adobe Bridge.
3. Choose Tools > Cache > Purge Central Cache.

Important: Purging the Central Cache deletes cached thumbnail information for all folders. It also deletes labels, ratings, and rotation settings for read-only files (for example, files on a CD or locked files) or file formats that don't have XMP support.

Rensar dock tyvär allt från cachen.

/Fredrik
 
Om du har svensk version så var min sökväg

C:\PROGRAM\DELADE FILER\ADOBE\PLUG-INS\CS2\FILE FORMAT.

//Micke
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.