Annons

Raw fil öppnas inte i CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

jessikafeder

Aktiv medlem
Hej
Så jag har använt SD kort i min Nikon D40, alltid fotat i Raw, och aldrig några problem att öppna filerna i Photoshop CS3. Men köpte mig en Nikon D300 igår och nu med CF kort, också i Raw, men det öppnas inte i photoshop.
Vet någon vad det kan bero på?

Tack!
 
Hej
Så jag har använt SD kort i min Nikon D40, alltid fotat i Raw, och aldrig några problem att öppna filerna i Photoshop CS3. Men köpte mig en Nikon D300 igår och nu med CF kort, också i Raw, men det öppnas inte i photoshop.
Vet någon vad det kan bero på?

Tack!

Kolla att du har uppdaterat till den senaste versionen av Camera Raw. Gå in på Adobes hemsida eller använd den inbyggda uppdateraren.
 
Jag tror inte det går att uppdatera till den senaste versionen när det är CS3. Vet inte exakt när din Nikon kamera kom, men med de allra nyaste kamerorna går det inte att öppna filerna om du inte också har den nyaste photoshop versionen
 
Jag tror inte det går att uppdatera till den senaste versionen när det är CS3. Vet inte exakt när din Nikon kamera kom, men med de allra nyaste kamerorna går det inte att öppna filerna om du inte också har den nyaste photoshop versionen

Jag trodde nästan det...har läst på Adobe.com och där finns det ju den nya Camera Raw 5.4, men bara till CS4.
 
Ok...är det 4.2 då?
För den har jag försökt uppdatera med, men det funkar inte.

Nej, det är en senare version. Vet inte exakt och orkar inte kolla, men den nyaste som finns till CS3 är 4.6 så det är den du ska installera.

Fungerar verkligen inte den automatiska uppdateringen som Photoshop är utrustat med? Tänk på att du ska stänga ned PS när den ska installera filerna annars lär det inte gå.

Du kan ladda ner Camera Raw manuellt annars:
Windows: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4040

Mac: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4039

Hur du ska gå till väga för att installera manuellt står lite längre ned på sidorna.
 
Jo tack, jag har läst dom, men länken jag öppnade här kom inte till 4.6. Men jag har hittat den nu. Skall testa.
Tack

Då måste du vara på ett parallellt Internet eftersom jag kommer dit även om jag kopierar länken och går dit från en annan webbläsare. Prövade även att skriva in adressen i mobilen och även där kommer jag till avsedd plats.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.