Annons

RAW för PC Photoshop 7

Produkter
(logga in för att koppla)

_skatan

Aktiv medlem
Hej!

Min mac har pajat samman lite så kommer inte kunna använda den på ett par dagar. Därför behöver jag pilla med några bilder från en session ikväll. Jag plåtar typ bara RAW nu och behöver plug in för RAW till Canon 20D till Photoshop 7 till PC. Men hittar inte detta på Adobe.se... kan någon hjälpa mig?
 
Det går inte att konvertera RAW-filer med photoshop 7. Pluginet gå¨r bara att använda i versioner cs eller nyare.

Ledsen!

//Eric
 
Numeric skrev:
Det går inte att konvertera RAW-filer med photoshop 7. Pluginet gå¨r bara att använda i versioner cs eller nyare.

Ledsen!

//Eric

Så här står det iaf på FAQ hos Adobe:

Q: I have Photoshop 7, with Adobe Camera Raw 1; will there be an update to support the new cameras? What about Photoshop CS and Camera Raw 2.4?

A: Only the current version of Photoshop/ACR will receive ACR updates.
Note that when a new DNG converter is released, Camera Raw 2.4 will be able to open the DNG files converted from the raw files formats supported.
 
Kakelgasten skrev:
Så här står det iaf på FAQ hos Adobe:

Q: I have Photoshop 7, with Adobe Camera Raw 1; will there be an update to support the new cameras? What about Photoshop CS and Camera Raw 2.4?

A: Only the current version of Photoshop/ACR will receive ACR updates.
Note that when a new DNG converter is released, Camera Raw 2.4 will be able to open the DNG files converted from the raw files formats supported.

Hmm... Ja i så fall är detta något som jag inte viste om... Men jag tar det itne för en sanning innan någon berättar för mig hur man i så fall installerar Camera RAW i 7:an...

Är det någon(!) här som har gjort detta?

//Eric
 
har testat problemet med att filen ej går att öppna i PS så jag höger klickade på filen och på egenskaper så bockade jag för så att ps är programet som skall andvändas att öppna med

problemet är att C20D gör filändelse som är cr2 i stället för raw
 
Lelle_pelle skrev:
har testat problemet med att filen ej går att öppna i PS så jag höger klickade på filen och på egenskaper så bockade jag för så att ps är programet som skall andvändas att öppna med

problemet är att C20D gör filändelse som är cr2 i stället för raw

Jojo...alla märke har sina egna filändelser. Det är inte ett problem, bara att accissiera det så som du gjort.

Och det var PS 7.0 som du hade?
 
Med PS 7.1 fungerar Camera Raw alldeles utmärkt, jag använde det innan jag uppgraderade till CS. Du behöver uppdateringen till 7.1, annars funkar det inte. Vet inte hur de senaste uppdateringarna av Camera Raw fungerar med ett gammalt PS dock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.