Bork
Ny medlem
Jag har ett problem med mina bilder. Jag har sen ett par veckor tillbaka haft problem med att bilderna blir färgglatt och smalt randiga när jag visar dem på olika sätt i datorn. Det gäller både NEF(RAW)-formatsbilder och JPG. Jag använder en mac air, och ibland har jag bara bilderna i en mapp och snabbvisar dem genom att trycka på mellanslag, ibland öppnar jag dem i Förhandsvisning. Hade också problem för nån månad sedan med att bilderna blev randiga när jag försökte göra en timelapse i Premiere.
Det är bilder från olika minneskort, och de visas utmärkt i kameran, samt att ibland visas de först perfekt men blir randiga och tvärtom. Den här randigheten upplevde jag även igår när jag tittade på en netflix-film och förstorade bilden. Det blev randigt i någon sekund och sen blev det bra.
Någon mer som upplevt detta?
Bifogar en typisk randig bild
Det är bilder från olika minneskort, och de visas utmärkt i kameran, samt att ibland visas de först perfekt men blir randiga och tvärtom. Den här randigheten upplevde jag även igår när jag tittade på en netflix-film och förstorade bilden. Det blev randigt i någon sekund och sen blev det bra.
Någon mer som upplevt detta?
Bifogar en typisk randig bild