Förhoppningsvis balanserad analys
Japp, så är det. Visst lät rubriken ambitiös, men jag vill nu efter egen erfarenhet, ge mina omdömmen här. Läs hela inlägget, tack, då det inledningsvis är ganska kritiskt.
Jag kontaktade dom i Sthm och var på jakt efter Canon EF 70-200mm f/4L USM. Jag sade att jag inte ville betala 4990:- för nåt som kan köpas nytt för en tusenlapp till. Funkar 3990:- frågade dom och japp visst. Polarn hängde på också så jag beställde 2. Jag fick bara 1 med posten och fick betala för 2... Ringde lagom sur och frågade om dom tänkte bekräfta den sura tonen i denna tråden. Skulle fixa detta med en gång. Kom ingen sms-avisering, så jag ringde igen och fick kolliID som sade att posten inte ens fått dom till sig. Ringde riktigt förbannad och fick tala med en ny person som undersökte om kom till baks och förklarade att det paketerats för sent för att hinna samma dag. Till saken hör att den enda jag fick var ett sunkigt ex utan vare sig påse, brux men med högljudd och vibrerande USM. Nåväl, idag har jag hämtat 2 andra i god kondition, kompletta med kartonger och allt utom att ena manualen saknades. Den som fanns behöll jag... ;-)
Så, efter att ha talat och skällt om vartannat har jag min analys klar. Det jobbar helyllesnubbar i Stockholm. Kanske är fel att nämna vid namn, men Magnus och Joakim gör sitt jobb så bra man bara kan begära och behåller trots min irritation sin proffsighet. Men dom får inte rätt förutsättningar av ledningen. De växer för fort och hinner inte med i rutiner och procedurer, varför det är upp till personalen på individnivå att ad-hoc släcka bränderna. Bemanningen räcker inte till telefonsvar, jag har verkligen fått känna på detta. De svarar inte alls på mina mejl. Men väl framme, det gäller att helt enkelt inte ge sig utan ringa, ringa och ringa, så får Du bra bemötande och god service. Samt att dom till slut fixade till min order till belåtenhet. Tack Magnus och Joakim om Ni läser detta! Min polare blev nöjd också.
Jag avundas inte deras arbetsmiljö, utan kan bara hoppas för dom som jobbar där och oss kunder att ledningen vaknar. Potentialen är skitstor, sjabbla inte bort det med underbemanning! Strulet jag upplevde och andra här också är ohållbart om Ni vill finnas kvar och det tycker jag verkligen Ni ska. Vi behöver en utmanare, inte minst prismässigt.
Stefan, Vänersborg