fredrikb81
Aktiv medlem
Stormar ut skrikandes och frustrerad
Har du skrikit och "stormat" för en grej som kostar 150-200 kr? Låter onödigt att tappa fattningen för en sådan grej. Trist att du blev dåligt bemött dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stormar ut skrikandes och frustrerad
Har du skrikit och "stormat" för en grej som kostar 150-200 kr? Låter onödigt att tappa fattningen för en sådan grej. Trist att du blev dåligt bemött dock.
Kanske inte skrek men stormade ut efter ha sagt vad jag tyckte.
Jo, men det var inte pengarna som gjorde mig arg utan nonchalansen.
Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag
Utstormande låter mer som en oseriös kund än oseriös butik tycker jag
Lustigt. Både på Rajala och Scandinavian har jag flera gånger råkat på manlig personal som låtsas veta vad de pratar om, utan att göra det. Dock aldrig kvinnlig; de erkänner utan problem att de inte vet och ser till att ta reda på saken.
När man går in i en butik med ett specialsortiment och är inställd på att bidra till deras försörjning finns, tycker jag, rimliga krav att ställa. Utan att ha mer kunskap om Björns dispyt än vad som skrivits ska personal ha tillräckliga kunskaper för att sälja en adapterring.
Om det dessutom var så att Björn får vänta i en tom butik i 20 minuter innan någon lösgör sig från skärmstirrande eller kafferum är det uppenbart att företaget är ointresserad av Björns lilla bidrag till deras dagskassa och bör endast se Björns rygg då han för sista gången lämnar butiken.
Det beror nog på.
Jag har faktiskt blivit så förbannad på en "säljare" i en ganska välkänd datorbutik, som hade obefintlig insikt om konsumentköplagen, att jag med ett svart moln ovanför huvudet med viss hastighet och ackompanjerat av väl valda ord avlägsnade mig. Troligen säkrast både för min egen och dennes hälsa. Hela bemötandet var minst sagt under all kritik. Till saken hör att jag egentligen hade tänkt köpa datordelar för flera tusen i samband med reklamationen, vilket var mer än den reklamerade produkten kostade ny. Det köpet gick någon annanstans... Jag har inte satt min fot där sedan dess och tänker inte göra det heller.