Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

raderade inlägg?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jim har mycket bra belyst precis hur vi ser på det här med länkningarna. Det är sunt förnuft som gäller!

Vad vi vill undvika är trådar där medlemmar framställs i negativ dager. Ni förstår nog vad jag menar.

Jag tycker inte heller att det behövs mer dokument som beskriver detta. Är ni osäkra om länkning så kan ni höra av er till redaktionen innan.

David: Jag uppfattar det då som att det är ok att länka till artiklar, trådar och bildkommentarer för att exemplifiera det som diskuteras, och även att ifrågasätta, men givetvis inte smutskasta eller framställa i dålig dager. Detta tycker jag isåfall låter sunt Har jag tolkat rätt?

En önskan vore givetvis motsvarande omsorg angående bildkommentarer. Kan det ordnas? Kanske med kommentarsvärdar? Vad tror du?

arleklint skrev:
David: Jag uppfattar det då som att det är ok att länka till artiklar, trådar och bildkommentarer för att exemplifiera det som diskuteras, och även att ifrågasätta, men givetvis inte smutskasta eller framställa i dålig dager.
Japp, och det är ju precis det jag har skrivit hela tiden.

Så bra att det efter många förvirrade varv tillslut visade sig att vi var överens. :)

Då är det viktigt att vi som skriver i forumet kan lita på att våra inlägg inte tas bort när vi följer detta.

Att ta bort ett inlägg är ett allvarligt ingrepp - och om det görs felaktigt lika allvarligt som att smutskasta i ett inlägg. Raderande av inlägg bör därför ske efter mycket nogrannt övervägande

Senast ändrad:
Jim har i tråden, hela tiden motiverat på ett mycket bra och konsekvent sätt, som jag ställer mig helt bakom!

Vi överväger självklart alltid innan vi tar bort inlägg. Det är knappast något som du behöver poängtera.

Detta som diskuterats i denna tråden kan vara en anledning till radering, men det finns många andra anledningar också!

Och för att klargöra så har vi och forumvärdar rätt att utan motivering ta bort foruminlägg, kritikkommentar och kritikbilder.

Men så länge inläggen håller normal hyfs och sans och följer forumreglerna så lär vi inte radera dem!

Är det något som förändrats i synen på länkningar sedan denna tråden skrevs? Får man länka bilder nu för att visa på andras kommentarer?
/Lotta

Vi friar alltid hellre än vi fäller. Visst är det en svår balansgång men åtminstone jag tror mer på att väga in lite sunt förnuft än att stelt döma efter ett hårt specificerat regelverk.

Mitt intryck är att Åsa startade tråden i en positiv anda för att hon hade ett genuint intresse av att diskutera huruvida bilder måste vara vackra.

Trådar som har stoppats har inte haft den utgångspunkten. Då har det snarare handlat om att peka ut enskilda kommentarer eller snarare kommentatorer för att få medhåll i "hur puckade de är".

Bra. Jag håller med dig och tycker det är bra att såna trådar som t e x Åsas får vara men jag frågade inte bara för en tråds skull. Sanningen tycker jag ändå var att mitt i denna tråden omtalade inlägg hade ungefär samma syfte. Därav frågan.
/Lotta

Orkar vi verkligen med detta en omgång till? Nu har jag inte din tråd i färskt minne så det är ganska meningslöst att gå tillbaka till den. Men som jag minns den så var den betydligt mer utpekande och handlade mer om en persons fällda kommentarer än en vidare undran om bilders kommunikation. Men jag tänker inte ge mig in i en diskussion om huruvida jag hade rätt eller fel, det är väl ändå ganska ointressant?

Jag vill inte heller diskutera det en gång till så jag är fullt nöjd, bara det är förstått att mitt syfte då var att visa på att något som ifrågasattes visst existerade och att det inte var smutskastning. Vi är ju redan överens om att det inte var något glasklart övertramp. Jag är nöjd med de svar du gett nu och tycker över lag att ni gör ett bra jobb. Då behöver vi väl inte fortsätta diskussionen egentligen.
/Lotta

Jag har sagt det innan en massa ggr. Skriv inte inlägg som inte driver frågan framåt.

Alla som vill får ta åt sig!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar