ANNONS
Annons

Raderade Bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

pappas

Medlem
Hej gott folk, jag jobbar som vimmelfotograf och ikväll fick jag sjukt bra bilder och det värsta är att jag råkade radera dem genom att trycka shift + delete då jag trodde att jag hade kopierat dubbletter.

Alltså när man raderar en bild eller fil överhuvud taget med shift + delete så försvinner den direkt ifrån datorn.

Min fråga är om det på något sätt alls går att få tillbaka de här bilderna??

Det här är grymmt viktigt att jag får svar på så snart som möjligt om det är möjligt att få tillbaka bilderna.

ASAP //Pappas

Så länge du inte formatterat om minneskorten, eller hårddisken dit du kopierat bilderna går de att återskapa med alla möjliga olika program.

Photo Rescue Pro är det senaste jag testat (följer med Sandisk Extreme-kort). Det hittade alla borttagna bilder när jag använde det.

Du har spammat samma inlägg i flera forum, vilket jag kan förstå när man är desperat att få tillbaks en bild, men det uppskattas inte av övriga medlemmar. Det är mycket svårare att få svar om man ställer samma fråga i alla forum, än om man gör det i rätt forum.

Men som sagt, bilderna finns på ditt minneskort tills du skrivit över dem. Finns massor av program som kan rädda dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar