ANNONS
Annons

Raderade Bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

pappas

Medlem
Hej gott folk, jag jobbar som vimmelfotograf och ikväll fick jag sjukt bra bilder och det värsta är att jag råkade radera dem genom att trycka shift + delete då jag trodde att jag hade kopierat dubbletter.

Alltså när man raderar en bild eller fil överhuvud taget med shift + delete så försvinner den direkt ifrån datorn.

Min fråga är om det på något sätt alls går att få tillbaka de här bilderna??

Det här är grymmt viktigt att jag får svar på så snart som möjligt om det är möjligt att få tillbaka bilderna.

ASAP //Pappas

Det finns gott om program som kan plocka fram "raderade" filer från hd. Undvik bara att använda datorn i onödan/spara ner filer etc för att minska risken att utrymmet där de raderade filerna finns skrivs över innan du har scannat av disken och återställt filerna.

Folk här svarar på frågor utan att man spammar alla forum med samma fråga...

Jag råkade en gång radera mitt minneskort i kameran av misstag.

Jag provade gratisprogammet: Zero Assumption Digital image recovery . Jag tyckte det programmet fungerade bra. Programmet fick fram de flesta av bilderna. Det är dock viktigt att du inte har tagit några nya kort efter du har tagit bort de andra. Annars finns det risk att du spelar över korten som du nyss tagit bort.

Länk till programmet om du vill prova:
http://www.download.com/Zero-Assumption-Digital-Image-Recovery/3640-12511_4-10193327.html?v=1&sb=1

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar