Brejdol
Aktiv medlem
Vill inte vara en gnällspik, men det känns som om det är en väldig röra bland alla inlagda recensioner av Nikonoptik. Det finns så många olika sätt att tolka typbeteckningarna att kaos råder. Nog måste väl t.ex. "105/1.8 AI-S" vara samma glugg som "105/1.8 Ai-S"? och "50/1.8D" är väl samma som "AF 50/1.8D"? Listan över gluggar är nästan dubbelt så lång som den borde vara pga alla inlagda dubletter.
Om någon med koll på nikkor skulle kolla igenom och flytta recensioner, sen radera alla dubletter, och till sist lägga upp alla efter brännvidd och typ, så skulle listan bli mycket mer överskådlig. Som det är nu kan ett 400 mm ligga efter en 35:a.
Om jag kände att jag hade plåtkoll på all nikonoptik skulle jag gärna erbjuda mig att sortera listan, men det har jag inte...
Just a thought!
Om någon med koll på nikkor skulle kolla igenom och flytta recensioner, sen radera alla dubletter, och till sist lägga upp alla efter brännvidd och typ, så skulle listan bli mycket mer överskådlig. Som det är nu kan ett 400 mm ligga efter en 35:a.
Om jag kände att jag hade plåtkoll på all nikonoptik skulle jag gärna erbjuda mig att sortera listan, men det har jag inte...
Just a thought!