Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Röd/Död pixel på D80

Produkter
(logga in för att koppla)

drue

Medlem
Ångesten sköljer över mig. Jag har nu sett en röd (och död?) pixel i min D80-display. Inte toppenkul. Det återstår ca 10 månders garanti hos Expert, och jag undrar om någon vet om denna täcker detta? Har Nikon en egen pixelgaranti kanske? Det är alltså inget problem med sensorn, utan med displayen...

Hjälp?

Man kan ju för all del kolla hos leverantören och tillverkaren vad det är som gäller. Själv hade jag inte brytt mig alls. Jag tror jag har en död sensorpixel på min egen kamera. Vet nog inte något jag bryr mig mindre om när jag är ute och skapar bilder.

Jag hade en pixel som lyste konstant på min Ixus 700. Felet uppstod ca 2 månader efter garantins slut, men det var inga problem. Displayen byttes av Canon som ett garantijobb. Kostade inget mer än portet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar