Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Rådjursbild
- Trådstartare Månza
- Start datum
Leta rätt på ett gratis webbhotell och ladda hem en större version där. Sen länkar du in den här som komplement till minibilden.Månza skrev:
Jag är så ny på forumet, nåt tips om hur jag ska göra?
Månza
Aktiv medlem
Ja, så kan man ju göra!
Jag la upp rådjursbilden och en bild på min pappa på min hemsida. Om nån vänlig själ har lust att hjälpa mej att göra bilderna bättre så är jag evigt tacksam
http://web.telia.com/~u52206694/foto.html
Min pappa:
Jag la upp rådjursbilden och en bild på min pappa på min hemsida. Om nån vänlig själ har lust att hjälpa mej att göra bilderna bättre så är jag evigt tacksam
http://web.telia.com/~u52206694/foto.html
Min pappa:
Månza
Aktiv medlem
Ok Rådjursbilden är ju ganska fin tycker jag men den är ju tagen på långt håll, naturen runt om är också fin men jag har problem med kontaster, färgnyans. Bilden är tagen i trädgården där jag bodde förut, en liten vallmo syns i vänstra kanten
Bilden på min pappa är väl fin men kanske man kan fixa till bakgrunden? Eller göra bilden så bra som möjligt liksom?
Grejar mycket i Photoshop men det har mest varit beskärningar, klippa o klistra och lite nyanser, göra sv-v bilder. Det finns ju så mycket mer har jag förstått Jag vill inte ha nåt NI (inget jag själv behärskar, har bara lärt mej förkortningen här på Fs) på pappa, han är fin som han är men kanske man kan göra nåt åt bakgrunden som sagt?
Eller vad tror ni som kan?
Bilden på min pappa är väl fin men kanske man kan fixa till bakgrunden? Eller göra bilden så bra som möjligt liksom?
Grejar mycket i Photoshop men det har mest varit beskärningar, klippa o klistra och lite nyanser, göra sv-v bilder. Det finns ju så mycket mer har jag förstått Jag vill inte ha nåt NI (inget jag själv behärskar, har bara lärt mej förkortningen här på Fs) på pappa, han är fin som han är men kanske man kan göra nåt åt bakgrunden som sagt?
Eller vad tror ni som kan?
boris JR
Ny medlem
Gjorde följande med bilden:
Unsharp Mask 15/250/0 för att ta bort lite av motljusdiset.
Mer grön färg via levels då bruset i bilden gjorde den väl röd.
Något sänk gamma för mindre dis
Lite Shadow/highlite för att få fram mer dramatik i fägerna.
Önskar mig en ännu bättre bild att utgå ifrån för att få bort mer av motljusdiset och få fram färgdynamiken bättre den är ju under all kritik i min bild...
Unsharp Mask 15/250/0 för att ta bort lite av motljusdiset.
Mer grön färg via levels då bruset i bilden gjorde den väl röd.
Något sänk gamma för mindre dis
Lite Shadow/highlite för att få fram mer dramatik i fägerna.
Önskar mig en ännu bättre bild att utgå ifrån för att få bort mer av motljusdiset och få fram färgdynamiken bättre den är ju under all kritik i min bild...
Björn Öst
Avslutat medlemskap
Körde rådjuret genom Velvia Vision, en plugin till Photoshop, ett enkelt sätt att få lite snyggare färger om man inte orkar ratta så mycket själv. Kostar $24.95 på www.fredmiranda.com.
Bilagor