nho1
Aktiv medlem
Är en nyfiken nybörjare inom fotografering och har samtidigt ett intresse av motorsport.
Så för att kombinera dessa två tänkte jag testa på att fota lite inom dessa områden, dock då både fotografera stillastående fordon men även motorsportsevenemang.
Jag äger en Nikon D7000 som jag köpt begagnad. Objektiv som jag har är:
- Tamron 17-50/2.8
- Nikon 35/1.8
- Tamron 70-300/4-5.6 VC
Vad skulle ni rekommendera för objektiv till sådan fotografering?
1) Fota stillastående fordon (bilar, motorcyklar), där jag själv kan anpassa mig hur jag skall ställa mig i förhållande av fordonet.
2) Fota vid motorsport, tex bankörning med bilar. Dvs snabba objekt och man kommer ganska långt ifrån dem. Här har jag funderat på ett Tamron 150-600 eller ett Sigma 150-600.
Så för att kombinera dessa två tänkte jag testa på att fota lite inom dessa områden, dock då både fotografera stillastående fordon men även motorsportsevenemang.
Jag äger en Nikon D7000 som jag köpt begagnad. Objektiv som jag har är:
- Tamron 17-50/2.8
- Nikon 35/1.8
- Tamron 70-300/4-5.6 VC
Vad skulle ni rekommendera för objektiv till sådan fotografering?
1) Fota stillastående fordon (bilar, motorcyklar), där jag själv kan anpassa mig hur jag skall ställa mig i förhållande av fordonet.
2) Fota vid motorsport, tex bankörning med bilar. Dvs snabba objekt och man kommer ganska långt ifrån dem. Här har jag funderat på ett Tamron 150-600 eller ett Sigma 150-600.